هیأت داوران ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران نامزدهای بخش نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران را معرفی کرد که نام ۵ روستا از ۳ شهرستان مازندران در بین این روستاها دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 28 January 2020

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به انتشار فراخوان ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای تیر امسال، گفت: از ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری استان‌های مختلف که طرح‌ها و آثار خود را به دبیرخانه مرکزی این رویداد فرستادند، در مرحله نخست ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری توسط هیأت داوران انتخاب شدند و از بین این ۱۲۶ روستا نیز پس از داوری‌های انجام شده، ۶۰ روستا و منطقه عشایری به مرحله نهایی راه یافتند.

«عباس زارع» افزود: در روستاهای منتخب نام ۴ روستای «اومال» و «خورشید» شهرستان نکا، «کردخیل» شهرستان ساری و «کلاگرمحله» شهرستان قائمشهر در بخش نهایی به چشم می‌خورد و روستای «خرماکلا» از توابع قائمشهر نیز به عنوان یکی از ۶ روستای بخش استمرار این جشنواره انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: داوری بین ۶۰ روستای باقیمانده در حال انجام است و ۱۹ بهمن در مراسم اختتامیه رویداد ملی انتخاب پایتخت کتاب ایران که به میزبانی کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، نام روستاهای برتر نیز اعلام خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امسال بیش از ۱۰۰ روستا و ۱۸ شهر از مازندران در جشنواره پایتخت کتاب ایران شرکت کردند که استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

زارع ضمن ابراز امیدواری برای انتخاب روستاهای مازندران به عنوان روستاهای دوستدار کتاب کشور گفت: ما قصد داریم در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه، برنامه‌های کارشناسانه و فعالیت‌های گسترده‌تری را اجرا کنیم که در این مسیر از حمایت‌ها و تلاش‌های مدیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری، رؤسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دهیاران قدردانی می‌کنیم.

این مسئول به حضور ۴ شهر آمل، بابل، ساری و بهشهر از مازندران در بین نامزدهای نهایی پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و گفت: مازندران در زمینه کتابخوانی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده که امیدواریم این روند با همراهی مردم پررنگ‌تر از گذشته شود.

پارسال ۳ روستا از مازندران در بین روستاهای دوستدار کتاب پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران قرار گرفتند.

روستای قراخیل قائمشهر در دوره گذشته به عنوان برگزیده و یکی از ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب ایران معرفی شد و روستاهای کردخیل ساری و دنگسرک نکا نیز در دوره پنجم این جشنواره تقدیر شدند.

در دوره چهارم – سال ۱۳۹۶ – نیز روستاهای قادیکلای بزرگ قائمشهر، عرب‌خیل بابلسر، گلبستان نکا و کردخیل ساری بین نامزدهای انتخاب روستای دوستدار کتاب کشور قرار گرفتند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار