کار اجرایی بازگشایی محور بابلسر - بهنمیر مشهور به جاده نیروی هوایی که از چند سال پیش به خاطر مشکل تامین اعتبار و تملک بخشی از پادگان برای عقب نشینی دچار وقفه فرسایشی شده بود در اواخر سال گذشته با حضور معاون وزیر اغاز شد و اکنون نیز در حال اجرا می باشد .
کد خبر: ۸۲۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ 04 February 2020

فرماندار بابلسر از افتتاح ۲ پروژه عمرانی این شهرستان در دهه فجر خبر داد و گفت که کلنگ این ۲ پروژه بیش از یک دهه پیش بر زمین زده شد اما همواره تکمیل و بهره‌برداری از آنها با در بسته روبه‌رو می‌شد.

اسماعیل حسن‌زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود : یکی از این پروژه‌ها سد لاستیکی منطقه هادی شهر بود که کلنگ آن ١٢ سال پیش بر زمین خورده و گره ای برای مدیریت آب بابلرود بود.

وی با بیان اینکه اعتبار احداث سد لاستیکی هادی شهر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بود، افزود: این پروژه طی ۱۱ سال فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشت که خوشبختانه طی یک سال اخیر با حمایت دولت و با جذب اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی تکمیل و اکنون آماده بهره برداری است.

فرماندار بابلسر با اشاره به اینکه گنجایش این سد یک میلیون مترمکعب است و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد، گفت : با راه اندازی این سد بخش اعظم مشکل آبیاری در زمین های کشاورزی دو شهرستان بابلسر و بابل برطرف خواهد شد.

حسن زاده همچنین از افتتاح سالن ورزشی روستای احمدکلا این شهرستان به عنوان دومین پروژه بر زمین مانده اشاره کرد و افزود: کلنگ این پروژه نیز ۱۰ سال پیش زده شد و به دلیل کمبود منابع مالی متوقف ماند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری این زمین فوتبال حدود ۱۸ میلیارد ریال از سوی دولت تدبی رو امید تامین اعتبار شد ، افزود: این سالن ورزشی نیز اکنون اماده افتتاح است.

فرنماندار بابلسر اولویت دولت را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: در همین راستا ما پروژه‌ جدیدی تعریف نکردیم و هدف ما تخصیص اعتبار و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی تعریض جاده بهنمیر را از پروژه های چندین ساله این شهرستان دانست و گفت: کار اجرایی بازگشایی محور بابلسر - بهنمیر مشهور به جاده نیروی هوایی که از چند سال پیش به خاطر مشکل تامین اعتبار و تملک بخشی از پادگان برای عقب نشینی دچار وقفه فرسایشی شده بود در اواخر سال گذشته با حضور معاون وزیر اغاز شد و اکنون نیز در حال اجرا می باشد .

حسن زاده افزود: در دهه فجر امسال ۳۱ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در بخش آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، امور برق، ورزش و جوانان، شهرداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و دهیاری‌ها می باشند.

حسن زاده همچنین یاعلام کرد: در هفته پیش رو فاز ۲ بیمارستان شفا با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و مدرسه شهدای پایین احمدکلا از سوی آموزش و پرورش شهرستان با مشارکت خیرین با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

برچسب ها: دهه فجر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار