نایب رییس اسبق فدراسیون کشتی، حدود ۲ سال است که کرسی مهم دبیر کلی شورای کشتی آسیا را در اختیار دارد اما بعد از تغییر و تحولات در فدراسیون اکنون «علیرضا دبیر» در تلاش است تا «عباس جدیدی» را جایگزین وی کند.
کد خبر: ۸۲۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶ 10 February 2020

پیش از این قرار بود انتخابات شورای کشتی آسیا همزمان با برگزاری پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۰ آسیا اوایل اسفندماه در شهر دهلی‌نو در کشور هندوستان برگزار شود که نام «عباس جدیدی» به عنوان یکی از افراد اعزامی در بین نفرات به کشور هندوستان دیده می‌شد.

بعد از اعلام نام «عباس جدیدی» به عنوان یکی از نفرات اعزامی به هندوستان، حدس و گمان‌هایی در بین کارشناسان و اصحاب رسانه مبنی بر علت اعزام وی مطرح شد و «حسن رنگرز» سخنگوی فدراسیون کشتی در این باره اعلام کرد: جدیدی از قهرمانان جهان و المپیک است و رویکرد فدراسیون استفاده از همه ظرفیت‌های فنی و مدیریتی است تا بتواند برای کسب کرسی‌های بین‌المللی آسیایی و جهانی برنامه‌ای مدون و راهبردهای عملیاتی داشته باشد.

وی یادآور شد: جدیدی در همین مسیر به ترکیب مدیریتی فدراسیون کشتی اضافه شده تا با برنامه‌ای که پیاده می‌شود بتوانیم به یکی از درخواست‌های جدی جامعه کشتی در این زمینه را پاسخ دهیم.

با توجه به تغییر برنامه شورای کشتی آسیا، انتخابات این شورا قرار است همزمان با پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان آسیا که قرار است روزهای ۱۴ تا ۱۷ فروردین‌ماه در مانیل فیلیپین برگزار شود، تغییر یافته است.

به هر ترتیب در حدود ۷ ماه گذشته فدراسیون کشتی اقدامات و مذاکراتی را با مسوولان اتحادیه جهانی کشتی و همچنین «تورلیخانوف» رییس شورای کشتی آسیا برای کسب کرسی‌های بین‌المللی انجام داده و نظر آنان را برای حضور قهرمانان و نامداران کشتی ایران جلب کرده است.

یکی از رایزنی‌های فدراسیون، برگزاری جلسه «علیرضا دبیر» و «حمید سوریان» با «میخاییل مامیاشویلی» رییس فدراسیون کشتی روسیه و نایب رییس قدرتمند اتحادیه جهانی کشتی است تا با جلب نظر سایر اعضا یک مرتبه دیگر بتوان یکی از کرسی‌های بین‌المللی را به نام کشورمان ثبت کرد.

در این ارتباط فدراسیون تلاش دارد تا با توجه به اینکه سوریان دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک، از شهرت و محبوبیت زیادی در دنیای کشتی برخوردار است، بتواند در انتخابات آینده اتحادیه جهانی، کرسی عضویت در هیات رییسه این اتحادیه را که در چند سال گذشته با صرف هزینه‌های کلان و مذاکرات و رایزنی‌های فراوان توسط «رسول خادم» به دست آمده بود، دوباره کسب کند./ایرنا

برچسب ها: جدیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار