رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در 5 وزن نخست با شکست و حذف چهره‌های عنوان‌دار کشتی جهان همراه بود.
کد خبر: ۸۲۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 11 February 2020

رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد و نفرات راه یافته به دیدار نهایی اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم مشخص شدند.

وزن ۵۵ کیلوگرم: شکست قهرمان جهان و یکه‌تازی نابغه ۱۸ ساله

ادموند نازاریان فرزند ۱۸ ساله آرمن نازاریان چهره شاخص کشتی جهان و دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲ نقره جهان با شکست حریفان عنوان‌دار خود همچون الدانیز عزیزلی آذربایجانی و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ راهی دیدار نهایی شد و برای کسب مدال طلا به مصاف ویتالی کابالوئف دارنده مدال های نقره زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۸ و طلای اروپا ۲۰۱۹ از روسیه می‌رود.

دیگر نتیجه عجیب این وزن شکست ۵ بر ۲ نوگزاری سورتسومیا قهرمان جهان ۲۰۱۹ از گرجستان مقابل ویتالی کابالوئف روس در مرحله نیمه نهایی بود.

وزن ۶۳ کیلوگرم: شکست نفر سوم المپیک مقابل حریف بلاروس

در وزن ۶۳ کیلوگرم استیگ آندره برگ نروژی و دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ در نیمه نهایی مقابل ماکسیم نهودا از بلاروس تن به شکست ۳ بر یک داد و راهی رده بندی شد.

همچنین رحمان بیلیچی ترک و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۸ نیز در یک چهارم نهایی مقابل میهوت از رومانی ۷ بر ۴ شکست خورد و حذف شد.

وزن ۷۷ کیلوگرم: حذف قهرمان جهان توسط فرنگی‌کار ارمنستانی

ویکتور نمس صرب و دارنده مدال های طلای جهان ۲۰۱۷ و برنز جهان ۲۰۱۸ در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کاراپت چالیان دارنده مدال طلای جوانان جهان ۲۰۱۳ از ارمنستان ۳ بر یک شکست خورد و حذف شد.

دانیل کاتاراگا دارنده ۲ طلای زیر ۲۳ سال جهان و یک نقره بزرگسالان جهان نیز دیگر بازنده شاخص رقابت‌های قهرمانی اروپا بود. کاتاراگا در همان مبارزه نخست مقابل بشار از ترکیه ۲ بر ۲ شکست خورد تا وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد.

وزن ۸۷ کیلوگرم: شکست و حذف عنوان‌داران جهان

متهان بشار دارنده ۲ مدال طلای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از ترکیه در یک چهارم نهایی مقابل سمیون نوویکوف دارنده مدال ۲ طلای زیر ۲۳ سال جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از اوکراین شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش، راهی گروه بازنده ها شد و پس از شکست حریفی از اسپانیا برای کسب مدال برنز به مصاف الکساندر کوماروف از روسیه می‌رود.

ماکسیم مانوکیان دارنده مدال‌های طلای جهان ۲۰۱۷ و برنز جهان ۲۰۱۸ در همان دور نخست مقابل تورنیک زاماشویلی چهره نه چندان مطرح کشتی جهان از بلغارستان ۳ بر یک شکست خورد و حذف شد.

اسلام عباس‌اف دارنده ۲ برنز زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان نیز در نیمه نهایی مقابل ویکتور لورینچ دارنده یک نقره و ۲ برنز جهان از مجارستان ۶ بر یک شکست خورد و به رده بندی رفت.

زورابی داتوناشویلی دارنده مدال طلای اروپا در یک هشتم نهایی مقابل حریف خود از لیتوانی ۸ بر ۳ باخت و حذف شد.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: حذف رضا کایالپ و صباح شریعتی

رضا کایالپ چهره عنوان‌دار کشتی جهان از ترکیه با ۴ طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک، پس از یک برد مقابل حریف مجاری، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نیکولای کوچیمی دارنده مدال برنز بازی های اروپایی ۲۰۱۹ از اوکراین با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت تا عجیب‌ترین نتیجه این رقابت‌ها رقم بخورد.

صباح شریعتی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو و فرنگی‌کار سابق ایران که برای آذربایجان کشتی می‌گیرد، در یک چهارم نهایی مقابل حریف خود از رومانی شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش به گروه بازنده‌ها رفت اما در این مرحله نیز مقابل حریف روس بدلیل مصدومیت حاضر به مبارزه نشد و از دور رقابت ها کنار رفت.

اسامی نفرات راه یافته به فینال ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا به شرح زیر است:

وزن ۵۵ کیلوگرم: ادموند نازاریان(ارمنستان) - ویتالی کابالوئف(روسیه)

وزن ۶۳ کیلوگرم: ابراهیم لابازانوف(روسیه) - ماکسیم نهودا(بلاروس)

وزن ۷۷ کیلوگرم: سنان سلیمانوف(آذربایجان) - زوتلان لوای(مجارستان)

وزن ۸۷ کیلوگرم: ویکتور لورینچ(مجارستان) - سیمون نوویکوف(اوکراین)

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: لوان آرابولی(گرجستان) -آلن کیوراریو(رومانی)

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار