کد خبر: ۸۲۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 12 February 2020

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی باند جدید فرودگاه رامسر گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیتهای گردشگری قابلیت تبدیل به قطب گردشگری بین‌المللی را در استان مازندران دارد.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید سرزده از باند جدید فرودگاه رامسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ طرح توسعه باند جدید فرودگاه رامسر نیازمند گسترش ظرفیت و ایمنی بیشتر برای نشست و برخواست هواپیماها را دارد که به واسطه رفع موانع پروازی و ایجاد تاسیسات جدید این مشکلات برطرف شده است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده مبنی بر تخریب دانشکده ملاصدرا افزود: مشکلات موانع پروازی این فرودگاه انجام شده و ضمن اینکه با توسعه ترمینال این فرودگاه پروازهای خارجی هم در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص برقراری پروازهای خارجی هم گفت : بخش مربوط به ارائه ویزای فرودگاهی مربوط به وزارت امور خارجه است و بعد از ایجاد ترمینال و امکانات مورد نیاز مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

اسلامی فرودگاه رامسر را عاملی در جهت توسعه کمی و کیفی مازندران خواند و گفت:  با افزایش پروازها یقینا این شهرستان سهم مهمی در توسعه و ارتقای گردشگری در کشور و منطقه ایفا می کند.

مشکل باند جدید فرودگاه رامسر که از ۱۰ سال پیش تاکنون به دلیل موانع پروازی ،کوتاه بودن طول باند امکان نشست و برخاست  هواپیماها ایرباس ۳۲۰ را نداشت با رفع موانع پروازی برطرف شد.

طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود به مدت ۲  سال به بهره برداری برسد. ولی به دلیل موانع پروازی مقابل باند فرودگاه شامل مجتمع تفریحی و رفاهی فدک و دانشکده فنی حرفه ای ملاصدرا تاکنون اجرایی نشده بود.

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۵۰ متر، ساخت پایانه جدید، ساختمان های جانبی،‌ اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهمترین مشخصات این طرح بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار