طی هفته جاری با یک روز تعطیلی ۸۵۰ میلیارد ریال سهام در بازار بورس منطقه‌ای مازندران معامله شد که نشان دهنده تداوم بازار گرمی بورس در مازندران است.
کد خبر: ۸۲۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 13 February 2020

فعالان بازار سرمایه استان مازندران طی هفته‌ای که گذشت ۱۵۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۵۲۴ سهم به ارزش تقریبی ۸۵۰ میلیارد و ۴۶ میلیون ریال معامله کردند.

ارزش معاملات این هفته بازار بورس مازندران در حالی نسبت به هفته گذشته کاهش ۲۱ درصدی داشت که این هفته به دلیل تعطیلی جشن پیروزی انقلاب بازار بورس ۲۴ ساعت کمتر کار کرد.

سهامداران مازندران طی این هفته توجه بیشتری به فروش سهام داشتند که منجر شد ۴۵۳ میلیارد ریال سهم فروخته و ۳۹۷ میلیارد ریال سهم خریداری شود.

شاخص قیمت سهام که روز ۲۱ بهمن با سقوط ناگهانی حدود هفت هزار واحدی روبرو شد و به زیر ۴۵۰ هزار واحد سقوط کرد، اما در مجموع طی چهار روز کاری هفته با افزایش ۱۳ هزار ۱۸۵ واحدی بر سکوی ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد ایستاد.

استمرار روزهای خوب بورس

یکی از فعالان بازار سرمایه مازندران و کارشناس مسائل اقتصادی به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش قیمت ها و شاخص در ماه های اخیر نشان می دهد حجم نقدینگی در بازار کشور آنقدر است که موجب می شود بورس شرایط متعادلی را طی کند.

وحید بخشیان توضح داد: به دلیل نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد، اصلاح قیمت‌ها و شاخص بورس جای نگرانی ندارد، زیرا این حجم از نقدینگی موجب می‌شود تا روزهای مثبت و متعادل این بازار تا پایان امسال و حتی سال آینده ادامه‌دار باشد.

به گفته او وضعیت کنونی بازار سرمایه به‌گونه‌ای است که به دلیل ورود نقدینگی زیاد به خصوص سرمایه های خرد و خانگی به این بازار، این روزها شاهد گردش نقدینگی در صنایع و گروه‌های مختلف هستیم و همین عامل نیز موجب شده تا رشد و رونق معاملات در تمامی گروه‌ها و نمادهای معاملاتی اتفاق بیفتد.

این فعال بازار سرمایه همچنین نسبت به بزرگ شدن بازار سرمایه با ورود حجم زیادی از نقدینگی اشاره کرد و تاکید کرد: فعالان و سهامداران باید نسبت به این وضعیت بازار هشیار بوده و نمادها و قیمت ها را به خوبی رصد کنند.

بخشیان در پایان گفت: بزرگ شدن بازار به خودی خود نکته منفی در بر ندارد ، اما سهامداران باید حباب های درونی بازار را به خوبی شناسایی و از آن برای چرخش بهتر سرمایه استفاده کنند.

برچسب ها: بورس مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار