نتیجه این جریانات دریا از سمت غرب موّاج و بتدرج طوفانی خواهد شد، این وضعیت تا اواخر وقت ‌شنبه ۲۶ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۲۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۷ 14 February 2020

مدیرکل هواشناسی استان مازندران از نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه در این استان خبر داد.

سید محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اخطاریه دریایی و اطلاعیه هواشناسی با توجه به نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه در استان مازندران اظهار کرد: به اطلاع کلیه فعالان و بهره‏‌برداران دریای خزر می‎رساند، براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی در روز ظهر جمعه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ هم‎زمان با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نتیجه این جریانات دریا از سمت غرب موّاج و بتدرج طوفانی خواهد شد، این وضعیت تا اواخر وقت ‌شنبه ۲۶ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.
رضوی خاطرنشان کرد: همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۳.۰ و دور از ساحل تا ۴.۰ متر برآورد می‌شود.

وی در توصیه‎ کاربران دریایی یادآور شد: با توجه به شرایط ذکر شده، وضعیت دریا برای کلیه فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار