بیش از ۲۱ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در مازندران صادر شده است.
کد خبر: ۸۲۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 14 February 2020

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از فعالیت ۱۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، ۴۸ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و ۵ مرکز کاریابی بین المللی در استان خبر داد.

کامران اصغری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام دهه مبارک دهه فجر و یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی از روزهای آغازین انقلاب اسلامی تا مدافعان حرم و امنیت اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای شناخت هر چه بیشتر نظام و دستاوردهای انقلاب و دولت تدبیر و امید است که باید همه تلاش کنیم تا برنامه‌های ایام الله دهه فجر با مشارکت جامعه هدف،کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و تعاونگران به خوبی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با پختگی انقلاب تاکید همه مسئولان بر این است که دستاوردهای ۴۱ ساله انقلاب را به بهترین نحو ممکن اطلاع رسانی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارگران همچنان که در هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر اقشار نقش تعیین کننده‌ای داشتند این نقش را بعد از آن نیز در سنگر تولید نشان دادند و با همت، پشتکار، تعهد و دلسوزی، چرخهای اقتصادی ایران اسلامی را به حرکت درآوردند.

اصغری درباره عملکرد حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ۴۱ ساله بیان کرد: با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و کارآفرینان جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان همه ساله در استان برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)" با هدف استفاده از ظرفیت‌های بومی و به‌کارگیری تجارب سازمان‌های بین‌المللی، برای تحرک تقاضای نیروی کار در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات در استان خبر داد و افزود: ۱۳ مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به فعالیت ۴۸ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و ۵ مرکز کاریابی بین المللی با هدف ارائه خدمت به کارجویان از پیگیری پرداخت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی زود بازده و کارآفرین در استان خبر داد.

اصغری با اعلام پیگیری پرداخت بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان از محل توان تسهیلات دهی بانک‌های استان به بنگاه‌های اقتصادی ادامه داد: بیش از ۲۱ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در مازندران صادر شده است.

وی پیگیری پرداخت ۶۱۰ میلیارد ریال به طرح‌های کسب و کار خرد و خانگی، پیگیری پرداخت ۳ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال به طرح‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از محل ردیف‌های بودجه‌ای کشور، پیگیری انعقاد قرارداد و پرداخت بیش از ۳۵۵ میلیارد تومان به طرح‌های روستایی از محل اعتبارات روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران و پیگیری تخصیص اعتبار بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های فراگیر با اعتبار از محل بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ را از دیگر اقدامات مهم حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار