پنجمین جشنواره ملی گل ارکیده با ۳۵ هزار بازدید کننده پس از چهار روز فعالیت شنبه شب در باغ گیاه شناسی نوشهر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۲۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 16 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، دبیر جشنواره ملی گل ارکیده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در پنجمین جشنواره ملی گل ارکیده با توجه به قیمت رقابتی گل و گیاه عرضه شده با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد بطوری که برخی از غرفه ها برای فروش چندین بار گل آورده بودند.

غلامرضا گلزاری افزود: این امر به دلیل همزمانی برگزاری جشنواره گل و گیاه با ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر بوده است که شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی فروش گل ها نسبت به دوره قبل جشنواره بوده ایم.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند، گفت : امسال به دلیل شرایط نامساعد جوی و مشکلات راههای منطقه تعداد بازدید کنندگان کاهش یافته است.

سال گذشته ۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده بودند.

وی همچنین از بازدید فعالان خارجی در عرصه گل و گیاه برای همکاری با تولید کنندگان گل و گیاه حاضر در این جشنواره خبر داد و گفت: در پنجمین جشنواره شاهد بازدید گردشگران خارجی نیز بودیم.

در جشنواره امسال ۵۰ تولیدگر و صادر کننده گل ارکیده کشور در ۶۵ غرفه شامل ۱۲ غرفه تخصصی گل ارکیده، ۲۰ غرفه گل آپارتمانی، ۱۳ غرفه گل های فضای باز و ۲۰ غرفه صنایع جانبی محصولات تولیدی خودشان را به نمایش گذاشتند.

در حال حاضر ۱۸ هکتار در نوشهر زیر کشت گل های شاخه بریده در فضای باز و گلخانه است که بطور میانگین سالانه ۱۱ میلیون شاخه گل تولید می شود.

تعداد کل تولید کنندگان گل در این شهرستان ۹۵ نفر هستند که در سطح ۵ هکتار از اراضی این منطقه گیاهان آپارتمانی کشت می کنند

تولید سالانه این گلدان در شهرستان نوشهر ۴۱۰ هزار گلدان است.نخستین جشنواره ملی گل ارکیده از ۲۱ تا ۲۳ بهمن سال ۹۴ در نوشهر برگزار شد.این شهرستان یکی از شهرهایی شاخص در پرورش گل ارکیده در کشور محسوب می شود.

براساس آمار منابع رسمی بیش از یکهزار واحد تولیدی گل و گیاه در غرب استان مازندران فعالیت می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار