از لمس کردن و دست دادن، روبوسی و استفاده از لوازم بهداشتی مشترک خودداری کنند.
کد خبر: ۸۲۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 20 February 2020

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که تاکنون هیچ مورد قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران گزارش نشده است، اظهار داشت : مردم باید توصیه‌های پزشکی و تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر حامد روحانی زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیچ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران مشاهده و تایید نشده است، از مردم خواست تا صرفا اطلاعات و اخبار مربوط به ویروس کرونا را از رسانه های رسمی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان پیگیری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از تحت نظر بودن مسافرین مازندرانی که اخیرا مسافرت خارج از کشور داشتند، خبر داد و گفت: تمامی مراکز درمانی استان در حالت آماده باش قرار دارند.

روحانی زاده با اشاره به اینکه ویروس کرونا در ۱۴ روز ابتدایی انتقال هیچ علائمی ندارد، تاکید کرد: مردم از تماس لمسی و دست دادن با دیگران خودداری کنند.

وی به علائم ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این ویروس علائمی همانند سرماخوردگی و انفلوانزا داشته که همراه با گلو درد ، کوفتگی و بدن درد، تب، علائم تنفسی و سرفه های خشک است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کانون اصلی این ویروس اکنون استان قم است، تاکید کرد: تمامی مسافرانی که اخیرا به استان قم سفر کردند و مسافرانی که از قم به مازندران سفر می کنند، حتما و سریعا به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کنند.

موارد بهداشتی را رعایت کنند

روحانی زاده همچنین از مردم خواست تا از لمس کردن و دست دادن، روبوسی و استفاده از لوازم بهداشتی مشترک خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: بیمارانی که در روزهای اخیر از استانهای دیگر به مازندران سفر کردند از تماس با افراد عادی خودداری کنند.

به گفته او استفاده از ظروف غذای مشترک نیز اکیدا منع می شود و بهتر است که فعلا مردم تدابیر بهداشتی را رعایت نمایند.

روحانی زاده هرگونه تردد در این ایام به خارج از مازندران را غیر ضروری توصیف کرد و گفت: بهتر است مردم از توصیه های پزشکی تبعیت و با مراکز درمانی همکاری داشته باشند.

وی همچنین گفت: تمامی اخبار مربوط به ویروس مذکور از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در روزهای اینده به صورت مستمر اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها: کروناویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار