با توجه به این که جمعی از پزشکان کشور در نامه جمعی تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام اقدامات پیشگیرانه دانستند ، مسئولان مازندران مدارس این استان را از روز شنبه به مدت سه روز تعطیل کردند و قرار است در صورت نیاز باز هم به صورت مقطعی تمدید شود.
کد خبر: ۸۲۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 24 February 2020

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت که به دستور استاندار و برای آگاهی مردم از آخرین تحولات پیرامون ویروس کرونا ، قرارگاه اطلاع رسانی در این باره در استان تشکیل می‌شود.

حمید بخشی یکشنبه شب پس از برگزاری نشست پدافند زیستی استان در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از تصمیمات نشست امروز پدافند زیستی اطلاع رسانی دقیق ، مستمر و جامع پیرامون ویروس و بیماری کرونا در مازندران بود.

وی با اعلام اینکه اطلاع رسانی در مورد بیماری کرونا اولویت اصلی جهت آگاه سازی و پیشگیری از آن است ، گفت : مقرر شد تا اداره کل پدافند غیر عامل با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگاه اطلاع رسانی را برای ارائه اطلاعات درست به مردم از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی تشکیل دهد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران وظیفه قرارگاه مجازی اطلاع رسانی را تولید محتوا موثر با هدف ایجاد آرامش روانی در مردم برشمرد و افزود : مردم حق دارند نسبت به شیوع بیماری کرونا نگران باشند و باید از تازه ترین رویدادها آگاه شوند چون هدف نهایی همه افزایش ضریب امنیت شهروندان در برابر این بیماری است.

وی توضیح داد : مهم ترین اقدام در زمینه مقابله با این بیماری ، پیشگیری است و این مهم نیز تنها با آگاه کردن مردم و قرار دادن تازه ترین اطلاعات و تحولات در اختیار آنهاست که قرارگاه اطلاع رسانی مجازی باید این وظیفه را انجام دهد.

بخشی با اعلام این که در حال حاضر جوی آرام در استان مازندران حاکم است و مردم نیز به سطح خوبی از آگاهی رسیده اند ، گفت : در حال حاضر مهم ترین نگرانی و بر هم زننده امنیت روانی جامعه ، شایعات است و سعی خواهیم کرد در قرارگاه رسانه ای با تولید اخبار آنی و بهنگام جلوی شایعه سازی و گسترش آن را بگیریم .

زنگ خطر ورود احتمالی کرونا به مازندران با قرنطینه ۲ فرد مشکوک در بابل از پنجشنبه هفته گذشته به صدا درآمد ولی بعدا مشخص شد که این افراد در سفری که به قم داشتند دچار علایمی از بیماری سرماخوردگی شدند و به همین دلیل در برگشت از سفر خود را به مراکز درمانی رساندند.

علاوه بر قرنطینه ۲ مسافر بازگشتی از قم در بابل به خاطر مشکوک شدن به بیماری کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان مراجعه چهار نفر دیگر با علایم مشابه را تایید و اعلام کرد که ۲ تن از آنها قرنطینه شده تا مراحل نمونه گیری و مراقبت های لازم را طی کنند و ۲ نفر دیگر به خاطر حاد نبودن علائم به صورت سرپایی در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.

تایید مرگ یک مسافر تهرانی در تنکابن در روز یکشنبه همزمان با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل مبنی برا بهبود و ترخیص یک بانوی ۵۳ ساله مشکوک به کرونا ، موضوع شیوع این بیماری در مازندران را وارد مرحله تازه ای کرده است.

با توجه به این که جمعی از پزشکان کشور در نامه جمعی تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام اقدامات پیشگیرانه دانستند ، مسئولان مازندران مدارس این استان را از روز شنبه به مدت سه روز تعطیل کردند و قرار است در صورت نیاز باز هم به صورت مقطعی تمدید شود.

همچنین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، مراکز توانبخشی و مهدهای کودک مازندران هم تا پایان هفته تعطیل شدند تا ضریب شیوع احتمالی این بیماری در استان کاهش یابد.

اداره کل اوقاف مازندران هم پخش هرگونه غذای نذری در بقاع متبرکه را تا اطلاع بعدی ممنوع کرد و سایر مراکز تجمع مردم مانند فرودگاههای استان و دیگر اماکن عمومی هم قرار شد به صورت مرتب ضدعفونی شوند.

بر خلاف برخی مناطق کشور که شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا سبب ایجاد تنش روانی در شهروندان شده ، در استان مازندران با وجود گردشگرپذیر بودن ، به خاطر اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به مردم جو روانی آرام است و شهروندان به خاطر آگاهی نسبی از چگونگی پیشگیری ، راسا اقدامات لازم را انجام می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار