پویش مردمی با عنوان "ممنوعیت ورود مسافر به شمال کشور" راه اندازی شد و جمعی از مردم برای کنترل بیماری کرونا و تلاش برای جلوگیری شیوع این ویروس می‌خواهند که هموطنان در این برهه زمانی خاص به استان‌های شمالی سفر نکنند.
کد خبر: ۸۲۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 27 February 2020

در این کمپین که اخیرا در فضای مجازی تلگرام فعالیت خود را آغاز کرده است افرادی از اقشار مختلف عضو هستند و در آن ضمن انتشار اخبار لحظه ای مربوط به کرونا از مجموعه های وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی شمال کشور، تازه ترین اخبار در این خصوص را انتقال می دهند.

علاوه بر خبررسانی در زمینه آگاهی بخشی نیز توصیه های پزشکی و مراقبتی که از سوی متخصصان از طریق رسانه های گروهی اعلام می شود از طریق این پویش در کانال تلگرامی موردنظر منتشر می شود.

در این پویش مردمی در فضای رسانه ای که در اختیار دارد تصاویری از جاده های شلوغ مملو از خودروهای پلاک استان های دیگر به نمایش گذاشته است که در این‌بخش مطالبی از این دست " مسافر گرامی، مازندرانی ها مهمان نوازیم اما برای حفظ سلامتی خود و دیگران فعلا به شمال سفر نکنید" منتشر شد و به نوعی خواهان رعایت نکات بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت شدند.

وزارت بهداشت و دیگر مسولان مرتبط در حوزه بیماری کرونا به کرات از مردم خواستند تعطیلی مدارس بدلیل این بیماری بهانه ای برای سفر قلمداد نکنند. در مطلب دیگر این پویش مردمی، مسولان مورد خطاب گرفته اند.

در یکی از مطالب آمده است : "با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاهها مسافران زیادی بجای قرنطینه در منزل در حال آمدن به مازندران و سپری کردن این تعطیلات در استان می باشند". "هرچند مازندرانی ها مهمان نواز هستند ولی الان بدترین موقع برای مسافرت است" .

آمار دقیقی از تعداد ویلاها و خانه های استیجاری در مازندران وجود ندارد اما که پیشتر از سوی مدیر کل وقت گردشگری این استان اعلام شد بیش از ۹۰ هزار ویلا و خانه استیجاری غیرمجاز در این استان وجود دارد. این درحالیست به غیر از این اماکن، بسیاری از افراد استان های دیگر بویژه پایتخت نشینان طی سالهای اخیر اقدام به خرید خانه و ویلا در خطه های شمالی کشور از جمله مازندران کرده اند.

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب مازندران همه ساله در این روزها شاهد خیل عظیم مسافر در این منطقه هستیم که این روزها نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، همچنان ورود مسافران به این استان به صورت عادی ادامه دارد در حالی که مقوله قرنطینه شهرهای آلوده چندان به اعتقاد مسوولان وزارت بهداشت عملی نیست، دست کم رعایت این نکته کلیدی مبنی بر حضور در منزل و رعایت نکات بهداشتی می تواند اقدام پیشگیرانه و کنترل کننده برای مقابله با ویروس این بیماری باشد.

البته همانطور که همواره از مازندران به عنوان استان مهمانپذیر یاد می شود مسوولان استان دست به کار شده و با ایجاد گیت های تب سنجی در مبادی ورودی استان درصدد آن هستند که با کنترل و چکاب مسافران، افراد بیمار را شناسایی بکنند تا از انتشار بیماری در استان جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین پیشتر در مورد سفر به مازندران هشدار داد و از مردم خواست تا فعلا از مسافرت غیر ضروری به استان خودداری کنند.

دکتر سید عباس موسوی همچنین به مردم توصیه کرد که به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ در برخی از شهرهای شمالی ٬‌ از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کرده و به توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در این خصوص توجه کنند.

وی افزود : مردم باید نسبت به این وضعیت، مراقبت های دقیق و پیشگیرانه را به عمل آورند چرا که تنها راه مقابله با این ویروس، فعلا پیشگیری است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز گذشته ، چهارشنبه آمار ابتلا به ویروس کرونا در این استان را چهار نفر اعلام کرد و دانشگاه علوم پزشکی بابل دیگر دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز روز گذشته ، چهارشنبه از بستری شدن ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در بابل خبر داد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار