ضدعفونی فضاهای برگزاری نماز جمعه در اولویت قرار گرفته است و با هماهنگی صورت گرفته چندین گروه پزشکی در محل برگزاری نماز جمعه حضور خواهند داشت و در مبادی ورودی نماز جمعه هم وسایل ضدعفونی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۲۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 27 February 2020

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت که این هفته نماز جمعه در ساری مرکز مازندران و ۱۹ شهر دیگر استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام محمد انتظاری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تصمیم به عدم برگزاری نماز جمعه در ساری مرکز استان مازندران به پیشنهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و به جهت رعایت حقوق شهروندی و حفظ سلامت و امنیت شهروندان گرفته شده است .

وی با اعلام این که نماز جمعه در ۱۹ شهر دیگر مازندران هم فردا برگزار نخواهد شد ، گفت: این تصمیم با مشورت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری و تایید نماینده ولی فقیه در استان گرفته شده است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران در مجموع شهرهایی را که فردا نماز جمعه در آنجا برگزار نمی شود شامل گلوگاه ، بهشهر ، نکاء ، ساری ، قائمشهر ، سوادکوه، جویبار ، بابل ، بابلسر ، بهنمیر ، فریدونکنار، آمل ، محمودآباد، نور، نوشهر ، چالوس، کلاردشت، عباس آباد ، تنکابن و رامسر اعلام کرد.

انتظاری با اعلام این که نماز جمعه در دیگر مناطق شهری و روستایی مازندران برگزار می شود ، گفت : نماز جمعه در سایر مناطق مازندران باید با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام شود و نباید در این زمینه از سوی مردم و مسئولان برگزاری قصوری صورت گرد.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران همچنین از نمازگزاران خواست تا از آوردن کودکان و افراد سالخورده که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند خودداری کنند.

وی آوردن مهر و سجاده شخصی برای اقامه نماز را ضروری عنوان کرد و افزود : ضدعفونی فضاهای برگزاری نماز جمعه در اولویت قرار گرفته است و با هماهنگی صورت گرفته چندین گروه پزشکی در محل برگزاری نماز جمعه حضور خواهند داشت و در مبادی ورودی نماز جمعه هم وسایل ضدعفونی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران ، در مجموع در ۴۷ نقطه این استان نماز جمعه برگزار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار