سیف الله فرزانه، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران
متاسفانه در آستانه نوروز باستانی نه تنها کشور عزیزمان بلکه اکثر کشورهای دنیا درگیر ویروس خطرناک و ناشناخته ای به نام کرونا قرار گرفتند .
کد خبر: ۸۲۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 05 March 2020

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه در آستانه نوروز باستانی نه تنها کشور عزیزمان بلکه اکثر کشورهای دنیا درگیر ویروس خطرناک و ناشناخته ای به نام کرونا قرار گرفتند .

بر اساس این گزارش ، همین امر موجب شد که در اواخر سال جدید پس از سالیان طولانی بجای جنب و جوش عید ، ترجیح دهیم که در خانه بمانیم تا این بلای جانسوز از بین برود .

سفر یکی از بهترین لحظات زندگی است و نوروز در فرهنگ ما همیشه با گردش و دید و بازدید، یکی از بهترین فرصت های استراحت، بعد از یک سال تلاش است.

ایران با شکوه در نوروز ۹۸ با دغدغه بزرگ سیل در اقصی نقاط کشور مواجه شد که البته با تدبیر و همراهی هموطنان، این مهم و مشکل به نحو احسنت مدیریت شد.

با حجم تبلیغات گسترده رسانه ها و به خصوص رسانه ملی در خصوص خطرات سیل، مردم خوب ایران با برنامه ریزی دقیق سفر، این فرصت طلایی را مدیریت کردند و مازندران همچون گذشته، افتخار میزبانی این عزیزان را داشت.

اما امسال طبیعت به گونه ای دیگر حادثه ای از خود نشان داد و بازهم در بزنگاه نوروز، میهمانی ناخوانده برای مردم ایران فرستاد. دغدغه ویروس کرونا و تدبیر استاندار مازندران و همراهی خوب بهره برداران و سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری که به خوبی می دانیم در شرایط اقتصادی ویژه ای قرار دارند و به شدت این موضوع، جریان مالی آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، توانست تا استان را در ابتدای این اپیدمی، موفق و سربلند کند.

اما نوروز و قصه شیرین سفر این بار دلگیری مردمان این سرزمین را به همراه خواهد داشت و میزبانی، که یکی از خصایص هر ایرانی به خصوص مازندرانی ها بود، به وقتی دیگر و به امید خدا خیلی نزدیک، موکول شد.

مازندران، سرزمین تاریخ، فرهنگ و طبیعت سحرانگیز همیشه در این ایام میزبان تعداد بالایی از هموطنان بود که نه فقط در غرب مازندران، بلکه در جای جای استان اقامت داشتند و روزگار خوبی را سپری می کردند.

ایمان داریم که به زودی و بایاری تک تک مردم این سرزمین و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از این مشکل عبور خواهیم کرد و میزبانی متفاوتی در خور و شأن مردم با فرهنگ ایران خواهیم داشت.
میزبانی، وقتی دیگر

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار