متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته آمار افراد مبتلا به کرونا در مازندران دو و نیم برابر افزایش یافت تا موج نگرانی در مردم این استان بیش از پیش شود .
کد خبر: ۸۲۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 06 March 2020

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته آمار افراد مبتلا به کرونا در مازندران دو و نیم برابر افزایش یافت تا موج نگرانی در مردم این استان بیش از پیش شود .

بر اساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار بیماران این استان را که نمونه آنان برای کرونا تا عصر امروز جمعه مثبت شده ، ۳۰۱ نفر اعلام کرد.

آمار افراد مبتلا به کرونا در مازندران تا عصر دیروز پنجشنبه ۱۲۱ نفر بود که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲/۵ برابری داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دکتر سید عباس موسوی تعداد فوت شدگان بیماری کرونا در مازندران را هم ۱۵ نفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در باره افزایش ۲۰۰ نفری آمار افراد مبتلا به کرونا در استان توضیح داد : در چند روز قبل تعداد زیادی از افزاد مشکوک به ویروس کرونا برای تست گیری به مراکز ریفرال استان مراجعه کردند و نتایج این افراد پس از ۲ روز یکجا اعلام شده که باعث افزایش زیاد مبتلایان شده است.
وی تعداد بیماران مشکوک بستری در مراکز درمانی ریفرال استان را حدود ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

دکتر موسوی گفت که در این مدت نیز بیش از ۲۰۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا پس از طی مراحل درمانی و بهبود یافتن از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

معرفی سایت و شماره تلفن خودارزیاب در مازندران
استان مازندران برای کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا و جلوگیری از مراجعه بی مورد افراد مشکوک به مراکز درمانی ریفرال ، پایگاه خودارزیابی را به آدرس http://corona.mazums.ac.i و سامانه ارتباط تلفنی را به شماره ۳۴۴۰۷ راه اندازی کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که این پایگاه و سامانه به صورت شبانه روزی فعال هستند ، گفت : افرادی مشکوک به داشتن علائم بیماری کرونا هستند می توانند در طول شبانه روز با مراجعه به سایت و یا شماره گیری سامانه از وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

لینک شدن سامانه خودارزیاب با سایت " پارسا " پزشکان خانواده شهری در مازندران سبب شده تا افرادی که به نوعی نسبت به وضعیت خود در ابتلا به ویروس کرونا مشکوک هستند، به پزشکان خانواده معرفی شوند و مورد ارزیابی حضوری و یا تلفنی قرار گیرند و در صورت مشکوک بودن نسبت به ویروس، افراد برای نمونه گیری به مراگز تست گیری معرفی خواهند شد.
در مازندران ۶۰۰ پزشک خانواده شهری فعالیت دارند که هر یک به طور میانگین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را زیر پوشش دارد.

براساس آخرین آمار مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر رسید که یک هزار و ۲۳۴ نفر از مبتلایان از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون نمونه اشان مثبت اعلام شده است.
بر اساس این آمار تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در سطح کشور به ۱۲۴ نفر و بهبود یافتگان نیز ۹۱۳ نفر رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار