فرماندار بابل گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شکست زنجیره انتقال آن بازار بابل تا پایان سال تعطیل است.
کد خبر: ۸۳۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 14 March 2020

فرماندار بابل گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شکست زنجیره انتقال آن بازار بابل تا پایان سال تعطیل است.

قربانعلی ولیزاده بورا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در شامگاه شنبه در جلسه شورای تامین شهرستان بابل اتخاذ شد و به واحدهای صنفی که از این قانون سرپیچی کنند، برخورد می شود.

وی گفت: بنا بر این تصمیم واحدهای خدماتی و صنفی اعم از خبازی، قصابی، خواربار فروشی، میوه فروشی ، فروشدنگان مرغ و تخم مرغ، قنادی، خشکشویی و فروشندگان لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ضد عفونی از این امر مستثنی هستند.

وی افزود: امروز باید قدرشناس واحدهای صنفی باشیم که با درک شرایط فعلی به صورت داوطلبانه واحدهای خود را تعطیل کردند و اجازه گسترش ویروس کرونا در جامعه را ندادند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به افزایش بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان بابل، فشار زیادی بر کادر درمانی و پرستاران پرتلاش در بیمارستان ها وارد می شود.

رییس ستاد پدافند زیستی بابل افزود: در شرایط فعلی هر ایرانی باید به سهم خود تلاش کنند تا زنجیره انتقال ویروس در جامعه گسسته شود تا هر چه زودتر بتوانیم بر این مشکل پیروز شویم.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل، تاکنون تست ۲۵۰ بیمار کرونایی در این شهرستان مثبت اعلام شد و هم اکنون ۴۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری می باشند.

همچنین از اول اسفندماه جاری که با بستری دو بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل استارت ورود این بیماری به شهرستان زده شد، تاکنون یک هزار بیمار مشکوک به این بیماری در چهار بیمارستان ایت الله روحانی، شهید یحیی نژاد، شهید بهشتی و مرحوم میناگر که مختص مادران باردار مشکوک به کرونا می باشد، بستری شده بودند.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل با یک هزار و ۵۰ تخت خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

شهرستان بابل ۵۳۱ هزار نفر جمعیت دارد که در شش بخش و هفت شهر سکونت دارند.

برچسب ها: بازار بابل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار