هواشناسی مازندران اعلام کرد : با نفوذ سامانه بارشی از فردا دوم فروردین ماه به این خطه شمال کشور، هوای این استان تا اواسط هفته آینده ( سه شنبه پنجم فروردین) بارانی است.
کد خبر: ۸۳۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 20 March 2020

براساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران این سامانه ابتدا مناطق غرب استان را تحت تاثیر قرار داده و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی این خطه شمال کشور گسترده خواهد شد.
براساس این گزارش کاهش دما، ورزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات از نتایج نفوذ این سامانه بارشی به استان اعلام شده است.
هواشناسی استان مازندران نسبت به نفوذ این سامانه بارشی ، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و احتمال اختلال در تردد در مناطق کوهستانی هشدار داد.
هم اکنون هوای استان مازندران نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران است که با نفوذ سامانه بارشی ، میزان بارش ها افزایش خواهد یافت.
طبق آخرین گزارش هواشناسی مازندران که صبح امروز جمعه منتشر شد، بلده در شهرستان نور با ۲.۶ درجه زیر صفر سردترین و بابلسر با ۱۱ درجه بالا صفر گرمترین نقطه استان مازندران گزارش شده است.
دمای هوای شهر ساری مرکز استان مازندران نیز حدود ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام شده است.
تردد روان در جاده های مازندران
با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و پویش های در خانه بمانیم طبق گزارش مرکز مدیریت راههای مازندران تردد در تمام مبادی اصلی این استان شامل کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر با وجود تعطیلات نوروزی دارای ترافیک روان است.
براساس اعلام وزارت نیرو در سال آبی جاری ( مهر تا ۲۹ اسفندماه ۹۸) در سواحل دریای خزر حدود ۲۷۷ میلمتر بارش باران ثبت شد که نسبت به سال آبی گذشته ( ۹۸-۹۷) که میزان بارش ها ۳۵۶ میلمتر بود ، حدود ۲۲ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت ۵۱ ساله بارش ها در این مدت ۱۰ درصد بیشتر شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار