امید نورافکن پس از جدایی از استقلال و پیوستن به سپاهان رفتارهای عجیبی علیه تیم سابق خود داشته که باعث رنجش هواداران تیم استقلال شده و انتقادات زیادی را در پی داشته است.
کد خبر: ۸۳۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 22 March 2020

 امید نورافکن در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر راهی تیم سپاهان شده و اتفاقا با عملکرد درخشانش بار دیگر تبدیل به همان بازیکنی شده که سه سال پیش در میانه میدان برای استقلال می‌درخشید. با این حال فقط مسائل فنی نیست که باعث شده کاپیتان تیم ملی امید خبرساز شود و رفتارهای او هم بسیار عجیب بوده است. او در این چند ماه شدیدا در تلاش است تا هواداران استقلال را از خود برنجاند و در این راه کم نمی‌گذارد. گویا نورافکن فراموش کرده فوتبالش از کدام تیم آغاز شده و جایگاه امروزش را مدیون کدام تیم است. او حضورش در لیگ برتر و مطرح شدن در فوتبال ایران را مدیون باشگاه استقلال است که روزگاری به او اعتماد کردند و فرصت دادند توانایی‌هایش را نشان دهد. بسیار بودند بازیکنانی که از نورافکن هم توانایی‌های بیشتری داشتند ولی به دلیل کمبود فرصت بازی به حقشان نرسیدند.

نکته جالب در این ماجرا رفتار هواداران استقلال با نورافکن است؛ با وجود آن که در فوتبال ایران تشویق شدن یک بازیکن توسط هواداران تیم سابقش چندان مرسوم نیست، هواداران استقلال پیش از بازی تیمشان با سپاهان شدیدا از نورافکن حمایت کردند ولی او با رفتارش پس از گلزنی به این تیم آن‌ها را مایوس کرد. شاید بسیاری معتقد باشند که فوتبال حرفه‌ای شده و خوشحالی پس از گل هافبک سابق استقلال مقابل این تیم چندان هم عجیب نیست ولی موضوع فقط به این خوشحالی محدود نمی‌شود. نورافکن در چند ماه اخیر بارها در مصاحبه‌هایش به استقلال طعنه زده و چندی پیش هم یک ویدیو از او منتشر شد که تیم سابقش را مورد تمسخر قرار می‌داد. او روز گذشته هم مهمان برنامه نوروز فوتبالی بود و چند کنایه به تیم سابقش زد که دلخوری هواداران استقلال را به همراه داشت.

هنوز کسی به درستی انگیزه نورافکن از این رفتارها را نمی‌داند ولی هرچه باشد، او نباید نسبت به تیمی که از آن‌جا در فوتبال ایران مطرح شده این‌گونه رفتار کند. برخی معتقدند دلیل دلخوری نورافکن به ابتدای فصل برمی‌گردد که مدیران استقلال برای خریدن او با باشگاه شارلروا وارد مذاکره نشدند؛ ادعایی که اگر درست باشد هم نمی‌تواند از زشتی رفتار این روزهای هافبک سپاهان کم کند. به هرحال هر تیمی برای انتخاب بازیکن حق دارد و نمی‌توان به مدیران وقت استقلال خرده گرفت که با حضور نفراتی چون علی کریمی، فرشید باقری و مسعود ریگی در میانه میدان به سراغ گزینه جدید بروند. کما این‌که استقلال وضعیت مالی خوبی هم نداشت و پرداخت پول رضایتنامه این بازیکن از توان این باشگاه خارج بود. خود نورافکن هم زمانی که دیگر بازیکنان استقلال در حال جدایی بودند با اولین پیشنهاد خارجی دست و پایش را گم کرد و تصمیم گرفت راهی بلژیک شود و کسی هم به او خرده نگرفت و اتفاقا در بازگشت به استقلال از او استقبال هم شد. اگر نورافکن برای خودش این حق را قائل است که تیمش را عوض کند، باشگاه هم حق دارد در انتخاب نفرات آزادانه عمل کند. شاید هم نورافکن با این رفتارها می‌خواهد در دل هواداران سپاهان جا باز کند؛ روشی که چندان حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد و بهتر است نورافکن به جای این کری‌خوانی‌های سطح پایین تلاش کند با عملکرد مناسب خودش را محبوب کند.

پیش از نورافکن هم بازیکنان زیادی بین تیم‌های استقلال و سپاهان منتقل شدند ولی رفتاری مثل نورافکن نداشتند. نفراتی چون خسرو حیدری، امید ابراهیمی، مجتبی جباری و علی کریمی نمونه‌های بارزی بودند که هرگز به تیم سابق خود بی‌احترامی نکردند. بازیکنی چون ابراهیمی با وجود این‌که با دلخوری از سپاهان جدا شد ولی هرگز به این تیم و هوادارانش بی‌احترامی نکرد. فوتبالیست‌های زیادی پیش از نورافکن وجود داشتند که در سن پایین مطرح شدند ولی خیلی زود اسمشان از صفحه روزگار محو شد. نورافکن باید بداند که دنیای فوتبال بسیار فراموش‌کار است و اگر می‌خواهد نامش ماندگار شود باید در برخی رفتارهایش تجدید نظر کند و الگوهای بهتری برای خودش داشته باشد.


منبع: خبر آنلاین

برچسب ها: نورافکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار