بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات، ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۳۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 24 March 2020

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به شهروندان این استان در باره تبعات رعایت نکردن سرعت مطمئن و قانونی هنگام رانندگی در خیابان‌های شهری به خاطر خلوتی ناشی از قرنطینه کرونایی هشدار داد.

سرهنگ مهدی باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از مردم مازندران در رعایت خانه نشینی ، گفت که خلوتی خیابان ها طی روزهای گذشته به خاطر خانه نشینی شهروندان و رعایت مقررات ستاد مقابله با کرونا سبب شده است تا برخی رانندگان با سرعت بالا در خیابان های شهری رانندگی کنند که نتیجه آن ثبت چندین فقره تصادف ناشی از سرعت بالا و در نتیجه واژگونی خودرو و برخورد با اجسام سخت در مناطق شهری مختلف استان بوده است.

وی با ابراز تاسف از این که خلوتی خیابان‌ها بهانه‌ای برای افزایش سرعت حرکت خودروها توسط برخی از شهروندان شده است ، افزود : از کسانی که بناچار با خودروها به بیرون می آیند ، درخواست داریم تا فریب خلوت بودن معابر را نخورند و با سرعت مطمئن و طبق مقررات راهنمایی و رانندگی حرکت کنند.

سرهنگ باقری گفت : از بیست و هشتم اسفند سال قبل تا امروز چندین فقره تصادف واژگونی و برخورد با اجسام سخت نظیر گاردریل ، تیر برق و جدول حاشیه خیابان های شهری در استان رخ داده است که نتیجه حرکت با سرعت بالا در خیابان های شهری بوده است .

وی افزود : با توجه به بارندگی های پراکنده و لغزندگی معابر ، سرعت بالا سبب افزایش خطر شدت تصادف و در نتیجه افزایش خسارت مالی ، جرحی و فوتی می شود و لازم است شهروندانی که بناچار خودروهایشان را از خانه بیرون می آورند ، توجه داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خلوتی معابر و کاهش محسوس تردد خوردروها در شهرهای استان را ناشی از فرهنگ بالای مردم در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا توصیف کرد و در عین حال توضیح داد: پلیس همواره در مناطق شهری مازندران حضور فعالی دارد و با متخلفان نیز برخورد جدی می کند.

سرهنگ باقری گفت: پلیس نیز همه ضوابط و مقررات بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن مقرها ، استفاده از دستکش و ماسک را انجام می دهد و خوشبختانه مشکلی در تهیه این اقلام نداریم.

مازندران دارای حدود ۶۰ نقطه شهری در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند.
طبق آمار نیروی انتظامی ، سالانه حدود ۱۵ هزار فقره تصادف در معابر درون و برون شهری مازندران رخ می دهد.

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات، ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون یکهزار و ۳۰۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

همچنین از بدو شیوع ویروس کرونا در مازندران تاکنون حدود یک هزار و ۷۰۰ بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا در استان مازندران تحت درمان قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار