در پی اعلام رسمی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر به تعویق افتادن بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ و برگزاری آن تا تابستان ۲۰۲۱، کمیته بین المللی پارالمپیک نیز با صدور بیانیه‌ای از به تعویق افتادن این بازی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 25 March 2020

اندرو پارسونز رییس کمیته بین المللی پارالمپیک در این بیانیه گفته است که به تعویف انداختن بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰تصمیم درستی بود که در راستای اهمیت سلامت ورزشکاران گرفته شد و برگزاری هرگونه رویداد ورزشی در وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ غیر ممکن بود.

وی افزود: در شرایط کنونی ورزش مهم ترین موضوع نیست و حفظ جان انسانها در درجه اول اهمیت قرار دارد و بسیار مهم و ضروری است که همه اقدامات در زمینه مهار کردن این بیماری و توقف شیوع آن که همه کشورها را در بر گرفته است، انجام شود.

پارسونز خاطر نشان کرد: شیوع این بیماری در طول ۱۰ روز گذشته پنج برابر شده و ۳۷۵ هزار نفر در سراسر دنیا درگیر آن شده اند و در زمانی که سایر مردم در سرتاسر دنیا در وضعیت قرنطینه به سر می بردند و فعالیت های روزمره محدود و متوقف شده است، برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ غیر منطقی است و به تعویق انداختن آنها تنها انتخاب عقلانی بود و با اتخاد چنین تصمیمی کلیه ورزشکاران می‌توانند با آرامش کامل اقدامات لازم در جهت حفظ سلامتیشان را انجام دهند و در چنین شرایط سخت و بی سابقه ای در امان بمانند.

او ادامه داد: برگزاری بازی های پارالمپیک که نهایتا تا پایان تابستان ۲۰۲۱ به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد، به مثابه یک جشن و گردهمایی عظیم انسانی خواهد بود و در طول این مدت با کمیته های بین المللی پارالمپیک سراسر دنیا و نیز فدراسیون های جهانی که تحت تاثیر این تعویق قرار گرفته اند، در ارتباط هستیم.

همچنین «چلسی گوتل» رییس شورای ورزشکاران کمیته بین المللی پارالمپیک در خصوص این تصمیم گفت: از دیدگاه ورزشکاران پارالمپیکی این تصمیم بسیار درستی بود که اتخاذ شد و به تعویق افتادن بازی ها خبر خوبی برای ورزشکاران جنبش پارالمپیک و جامعه جهانی ورزشکاران است و ما خوشحال هستیم کمیته بین المللی المپیک و شینزو آبه در این خصوص تصمیم گیری کردند و با این اقدام ورزشکاران می توانند یک قدم به عقب بروند و روی شرایط کنونی تمرکز کنند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار