استاندارمازندران می‌گوید: کارآفرینان مازنی که براثر شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی و صنعتی آنها تحت تاثیر قرار گرفته، از کمک‌های اقتصادی دولت برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 31 March 2020

استاندارمازندران می‌گوید: کارآفرینان مازنی که براثر شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی و صنعتی آنها تحت تاثیر قرار گرفته، از کمک‌های اقتصادی دولت برخوردار می‌شوند.

احمد حسین زادگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت : کار شناسایی این واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در استان از سوی اداره کل صمت و سایر دستگاههای دیگر چون تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیر نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری شروع شده است.
وی اضافه کرد : دولت برای این کار حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با وجود محدودیت مالی اختصاص داد و تمام واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده، خانوارهای آسیب پذیر ، کارگران تاثیر پذیر از ویروس کرونا از این حمایت ها برخوردار می شوند.
نماینده عالی دولت در استان مازندران این حمایت را شامل شاخص های زیادی از جمله بخش مالیاتی، تامین اجتماعی و تسهیلات ارزان قیمت ( سود ۱۲ درصد ) اعلام کرده است.
حسین زادگان اظهارداشت : معاونت اقتصادی استانداری مازندران فهرست این واحدها را از دستگاههای متولی دریافت و به ستاد ملی ارایه می دهد تا این واحد از حمایت های دولتی برخوردار شوند.
وی در مورد تعیین سهیمه استانی خاطرنشان کرد : تاکنون برش استانی برای این حمایت ها پیش بینی نشده است و این رویه نشان می دهد ، که استان ها می توانند با ارایه فهرست از این کمک ها برخوردار شوند.
استاندارمازندران خاطرنشان کرد : متاسفانه حمایت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از کارآفرینان آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا، اقشار آسیب پذیر و کارگران و سایر بخش ها از سوی رسانه ها پرداخته نشد و این در حالیست که نشان می دهد دولت با وجود مشکلات اقتصادی، به دنبال حمایت از تمام بخش های جامعه است.
دولت در نشست هفتم فروردین ماه سال ۹۹ برای پایداری بنگاههای آسیب‌دیده از کرونا، تقویت معیشت، کمک به اقشار فاقد درآمد، حمایت از خانوارها، حمایت از کارگران و تجهیز نظام سلامت تصویب کرد.
براساس این مصوبه دولت برای بنگاههای آسیب‌دیده که اقدام به اخراج کارگران نکنند هفتاد و پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات ۱۲درصدی؛ تقویت تجهیزات، افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو، تأمین دارو و... برای بیماران کرونایی؛ منابع جدید برای صندوق بیمه بیکاری برای حفظ اشتغال؛ تداوم حمایت معیشتی از دهک‌های پایین اختصاص داده است.
در مازندران طبق امار ۲ هزارو ۷۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریالی و اشتغال افزون بر ۶۰ هزار نفری فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار