اقتصاد کرونایی و سفره خالی کمر کاسبان خرده بازار را خم کرد.
کسبه تقاضای عاجزانه دارند که دولت باید کمک کند کمک هزینه و تاوان همکاری خانه نشینی اصناف جهت قطع گسترش ویروس منحوس کرونا را به بازار پرداخت نماید.
کد خبر: ۸۳۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 02 April 2020

به گزارش تابناک مازندران، بزودی شاهد عواقب وحشتناک سلامت روحی روانی اجتماعی اقتصادی بر جامعه بزرگ خانواده اصناف خواهیم بود، با تحقیق میدانی از بازاریان همگی گله مند هستند. یخچالهای خالی و حالا سفره های خالی ازنان به دردبی درمان تبدیل شده، دولت تصمیم نگیرد باید شاهد اختلافات خانوادگی همچنین اختلافات مأجران ومستاجران منازل و محل کسب و کار و چکهای برگشت شده طلبکاران فسخ قانونی اجاره نامه ها بیرون کردن کارگران بیمه شده و یا آزاد بهم ریختگی کلی نظم اجتماعی خواهیم بود که سالیان سال قابل جبران نخواهد شد.

بر اساس این گزارش ، جمع کثیری از بازاریان بصورت داوطلبانه یا به اجبار از ۱۰ اسفند ماه ۹۸ نسبت به تعطیلی اقدام نموده اند . لیکن اصناف و بازاریان منتظر آن کفه دیگر ترازو تعطیلی واحدهای کسبی میباشند
سوالاتشان این گونه است ایا کارکنان دولت حاضرند فروردین ماه نصف حقوقشان را دریافت کنند؟؟؟

از اتاق اصناف کشور می خواهند صریحا و قانونا از دولت بخواهد فکری برای همکاری و خانه نشینی کسبه بازار انجام دهدکه این درخواست اکثریت کسبه ها می باشد.

آخرین روزهای سال بازار به خاطر کرونا بسته شد و دیدن اکثر چهره کسبه هایی که جلوی مغازه های بسته شده نشسته بودند دل هر رهگذری را به درد می آورد.

آنها یک سال هزینه و تحمل شرایط بد اقتصادی به امید شب عید و شب بودن عید هم تعطیلی بازار پیش آمده که امیدشان به ناامیدی و نابودی منجر شده مجددا از اتاق اصناف ایران می خواهیم از طریق قانونی دولت را مجاب نماید که حداقل به هر کسبه دارای پرونده مالیاتی به مثابه یک کارمند نگریسته و به موازات ایام تعطیلی و خانه نشینی ایشان حق و حقوقی اهدا نمایند.

زیرا وعده کاهش مالیات ، پول ، آب ، برق و گاز یا با تاخیر پرداخت کردن جبران خسارات خانه نشینی این قشر نیست.

دولت خوب می داند اصناف که مغازهایشان دائر و باز بود با توجه به شرایط اقتصادی توان ادامه فعالیت صنفی نداشتند چه رسد مغازه را ببندند و در خانه بنشینند
واقعأ کسبه بازار بدون حمایت دولت توان خانه نشینی بعد از ۱۵ فروردین را ندارند

آسیب پذیرترین شغل ها صنف زحمت کش و مظلوم عکاسان فیلمبرداران آتلیه داران مراسمات هستند تعطیلی سه ماه درسال و شهادتها عزاداریها ی محرم وصفر دوماهه و تعطیلی ماه مبارک رمضان سه ماه درسال عملا ۴ماه در تعطیلی هستند وتعطیلی ویروس منحوس. مزیدبرعلت ناتوانی درادامه کسب وکارشده توجه کنید، بیکاری کارگران ساختمانی و کارگران صنعت گردشگری، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه، به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز جزو این گروهها هستند.

از دیگر گروههای شغلی آسیب دیده میتوان به حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز تولید و توزیع پوشاک و مراکز تولید و توزیع کیف و کفش صنف آرایشگران مردانه وزنانه که خانم بالویی تاکید و دغدغه برای مجموعه صنف آرایشگران زنانه داشتند.

همچنین مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی نیز، به عنوان رسته های شغلی محسوب شده اند که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند. «قطعا دولت باید فکری به حال مشاغل خرد کند، چرا که این قشر بسیار آسیب پذیر است و بسیاری از آنها مستاجر هستند. شغل این قشر صد در صد تعطیل شده اما هزینه ها و مشکلات شان پابرجاست. بازاریان تنها قشر جامعه هستند که دولت هیچ نگاهی کلیدی رفع شده و ملموس حداقل تاکنون نبوده مالیات و عوارضات شهرداری ، حق پروانه کسب اصناف هر سال از طرف دولت از کسبه گرفته شده
حال نوبت دولت است در این شرایط بحرانی کسبه و بازاریان را درک کند.

خلاصه مطلب اینکه کسبه تقاضای عاجزانه دارند که دولت باید کمک کند کمک هزینه و تاوان همکاری خانه نشینی اصناف جهت قطع گسترش ویروس منحوس کرونا را به بازار پرداخت نماید.

پیگیری این موضوع را از مراجع ذیربط اتحادیه ها ، اتاق اصناف شهرستان ها ، اداره صنعت معدن تجارت ، هیات عالی نظارت بر اصناف و اتاق اصناف ایران با احترام خواستاریم.

 

سلمان مهدوی:
خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران در ساری
تنظیم :
الهام زارعی خبرنگار تابناک مازندران در نکا و بهشهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خاوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
مصداق بارزش خومم. با هزار قرض و گرفتن پول برای پسرم مغازه ابزار یراق باز کردم دقیقا از ده اسفند برای حفظ سلامتی مغازه رو تا حالا بستم حالا موندم اجاره مغازه و بهره قروض رو چطوری بدم،جااب اینه که چون برای بیمه کردنش جواز رو به اسم خودم گرفتم یارانه مون رو هم برای اینکه بازنشسنه بودم قطع کردن. به فریاد مون برسیدلطفا16
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار