مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در سال گذشته این استان از منابع گردشگری خارجی حدود ۲ میلیون دلار درآمد ارزی داشت.
کد خبر: ۸۳۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 16 April 2020

سیف الله فرزانه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: درآمد ارزی گردشگری مازندران از محل ورود گردشگران و صادرات صنایع دستی بوده است که با وجود محدودیت های شدید رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشت.

وی همچنین به سفر حدود ۱۱۰ هزار گردشگر خارجی به مازندران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: حضور گردشگران خارجی کمک موثری در افزایش درآمدهای ارزی استان داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین به صنایع دستی استان اشاره کرد و ادامه داد: فروش داخلی صنایع دستی در ۱۱ ماهه سال ۹۸ بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال بوده و همچنین صادرات صنایع دستی از استان مازندران بر اساس صادرات چمدانی، ورود گردشگر و مبادی گمرکی به بیش از ۲ میلیون دلار رسیده است.

فرزانه به برپایی ۵۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ برای بیش از یکهزار نفر از شاغلین صنایع دستی استان در جهت افزایش کیفیت و مرغوبیت ساخت تولیدات صنایع دستی دوره های آموزشی برگزار شد.

او با اشاره به دریافت ۱۷ نشان مرغوبیت کالا در سال گذشته گفت: دو پرونده نشان درجه هنری هنرمندان استان مازندران نیز تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: در سال رونق تولید یکهزار و ۲۱۹ پروانه تولیدی انفرادی و کارگاهی صنایع دستی صادر شد و میزان ۸۳ میلیارد ریال به این بخش تسهیلات ارزان قیمت دولتی اعطا شد.

فرزانه با اشاره به حمایت از ۷ انجمن فعال صنایع دستی در استان، گفت: مراحل آماده سازی ۲ خانه صنایع دستی در شهرستان های آمل و ساری در دست اقدام می باشد./ ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار