از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش حدود هزار و دویست تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۳۳۱۱ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۸۴۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 22 April 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به 85 هزار و 996 تن افزایش یافت.
به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌های انجام شده، از ظهر دیروز تا ظهر امروز ابتلای 1194 تن به کووید-۱۹ قطعی شده است.
جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، 94 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به 5391 تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه 63113 تن بهبود یافته‌اند و البته 3311 تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون 377 هزار و 396 آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان 7.9 درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی 20.3 درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران 92.1 درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار