مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت : کسب و کارهای حوزه گردشگری برای سپردن تعهد جهت اجرای کامل پروتکل‎های بهداشتی و دریافت کد رهگیری سلامت اقدام کنند تا امکان بازگشت به فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 24 April 2020

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت : کسب و کارهای حوزه گردشگری برای سپردن تعهد جهت اجرای کامل پروتکل‎های بهداشتی و دریافت کد رهگیری سلامت اقدام کنند تا امکان بازگشت به فعالیت داشته باشند.

سیف الله فرزانه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این که دولت تصمیم دارد کسب و کار گردشگری را به چرخه فعالیت بازگرداند و محدودیت این حوزه را کاهش دهد ، لازم است تمامی مجموعه های گردشگری مازندران برای اجرای پروتکل های بهداشتی و سلامت و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

وی بازگشایی مجموعه های گردشگری استان را مستلزم دریافت کد رهگیری و تعهد سپاری اجرای پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و گفت : بهتر است پیش از کاهش محدودیت های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ، این کارها انجام شود تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی تاکید کرد: دریافت نکردن کد رهگیری سلامت به معنای فعالیت غیرمجاز است و به همین خاطر توصیه می شود هر چه سریع تر مجموعه های گردشگری استان در این زمینه اقدام کنند.

فرزانه با اشاره به وجود حدود سه هزار و ۹۰۰ مجموعه گردشگری رسمی اعم از اقامتی ، تفریحی و پذیرایی در مازندران گفت : صنعت گردشگری مازندران بیش از این تحمل خسارت ندارد و آسیبی که بر اثر کرونا به بخش گردشگری استان وارد شد ، جدی و مستلزم رسیدگی هرچه سریع تر است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود : مجموعه های گردشگری مازندران در مقابله با ویروس کرونا و عدم پذیرش مسافر بسیار خوب همکاری کردند و در این مدت هم ۶۴۶ واحد متخلف پلمپ شدند که تقریبا تمامی آنها خانه های استیجاری غیر مجاز و سفره خانه های سنتی بودند.

شیوع ویروس کرونا در ابتدای اسفند ماه سال گذشته در مازندران ، این استان را وارد مشکلات اقتصادی جدی کرد که یکی از آنها تعطیلی مجموعه های گردشگری در پر رونق ترین زمان درآمدی آنها بود.

این تعطیلی اکنون ۲ ماه است که صنعت گردشگری مازندران را با خطراتی همچون ورشکستگی مواجه کرده است که طوری که خسارت در این حوزه از چند صد میلیارد تومان نیز عبور کرده است.

در تازه ترین آمار دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران در حال حاضر ۴۱۶ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار