معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: ۲۵۰ واحد استیجاری استان به خاطر پذیرش مسافر در زمان شیوع ویروس کرونا پلمب شدند که ۲۰۰ واحد در غرب مازندران بودند.
کد خبر: ۸۴۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 12 May 2020

کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا استان مازندران به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، اجاره هر گونه واحدهای مسکونی و ویلاهای شخصی به مسافران را ممنوع کرده بود و طبق مصوبه کارگروه مقابله با کرونا واحدهای استیجاری که اقدام به پذیرش مسافر کنند پلمب می شوند.

مهران حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پلمب حدود ۸۰ درصد از واحدهای استان مازندران در شهرستانهای گردشگر پذیر غرب مازندران و در بازده زمانی ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با اینکه بیشتر واحدهای گردشگری رسمی به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی کرده بودند ولی برخی از افراد سودجو اقدام به اجاره مراکز غیرمجاز گردشگری و خانه های استیجاری کرده بودند که پس از شناسایی، تعداد ۲۵۰ واحد استیجاری پذیرش مسافر با همکاری نیروی انتظامی پلمب شدند.

خسارت ۵۰۸ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری

معاون میراث فرهنگی ،‌ صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به میزان خسارات وارده به بخش گردشگری استان براثر ویروس کرونا گفت : براساس برآورد انجام شده همزمان با شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بخش گردشگری استان ۵۰۸میلیارد تومان خسارت دیده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان خسارت براساس شاخصه های احراز شده در سامانه ملی ثبت آمار و اطلاعات از سوی هتل ها، متل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سفره خانه ها، واحدهای پذیرایی بین شهری و مجتمع های گردشگری بدست آمده است.

حسنی همچنین از مطرح شدن بازگشایی محدود واحدهای گردشگی در جلسه هفته آینده ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد و افزود: این فعالیت با مشخص شدن درصدی از ظرفیت آنها و رعایت تمامی دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کرونا از سوی گردشگران و کادر مراکز اقامتی و پذیرایی که قالب پروتکلی تهیه شده است در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا استان مازندران اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اشتغال ۱۶ هزار نفر در واحدهای گردشگری مازندران در سال گذشته اظهار داشت: ضرر و زیان ۵۰۸ میلیارد تومانی کرونا به مجموعه‌های گردشگری مازندران قطعا در میزان شاغلین در این واحدها تاثیر گذار خواهد بود ولی برآورد درصد کارکنان تعدیل شده این واحدها نیازمند بازگشایی آنها خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: در این راستا تاکنون چندین جشنواره همچون نوروزگاه، بهار نارنج و توت فرنگی اجرا نشده است و پیش بینی می شود حداقل این روند تا مهرماه امسال ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی حضور گردشگران در سال گذشته در مازندران افزود: ۷۵ میلیون گردشگر سال گذشته به این استان سفر کرده بودند و اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد نوروز امسال شاهد شکوفایی و جهش چشمگیر گردشگری در مازندران بودیم.

حسنی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز مازندران میزبان ۱۰۸ هزار گردشگر خارجی بود که ۲۶ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشت.

استان مازندران دارای حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد گردشگری است که سالانه میزبان ۷۵ میلیون گردشگر می باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار