استاندارمازندران گفت: خطر ویروس کرونا در این استان به مرحله مهار نرسیده و همچنان این بیماری جدی است.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 21 May 2020

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در آستانه تعطیلات عید فطر در نشست شورای اداری استان مازندران افزود : در حال حاضر نیز روزانه تعدادی از مردم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، در بیمارستان های استان مازندران بستری می شوند و در مجموع همچنان حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های این خطه شمال کشور بستری هستند.
وی اضافه کرد : آمار بیماران کرونایی بدحال در استان مازندران که نیاز به مراقبت های ویژه دارند روند کاهشی به خود گرفت، ولی خطر همچنان وجود دارد، ولی این روند نمی تواند ما را از پرداختن به حوزه های اقتصادی و معیشتی باز دارد.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: ویروس کرونا خسارت هایی را به حوزه گردشگری ما به خصوص در غرب استان که بخش اصلی معیشت و اقتصاد آن را تشکیل می دهد، وارد کرد و در چنین شرایطی ما با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به سمت پذیرش مسافر حرکت کردیم.
حسین زادگان اضافه کرد: بررسی آماری نشان می دهد که تعداد مسافران ورودی به استان مازندران در حال افزایش است و همه ما به خصوص فرمانداران باید برنامه های خود را برای اجرای رعایت فاصله گذاری و حفاظت فردی از سوی مردم به کار بگیریم.
وی ابراز امیدواری کرد تا مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفاظت فردی بتوانند بر ادامه شرایط ایجادی و تداوم کاهش محدودیت های ناشی از ویروس کرونا کمک کنند.
وی ضافه کرد : به هر حال همچنان سلامت به عنوان برنامه اولویت دار ما محسوب می شود، ولی نسبت به روزهای اول شیوع کرونا ، وضعیت استانی بهتری داریم و باید در کنار سلامت به معیشت مردم نیز توجه شود و برداشتن برخی محدودیت ها نیز برای کمک به اقتصاد و معیشت است.
رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران بار دیگر از مسافران و مردم استان خواست تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهره گیری از برنامه های حفاظت فردی و عمومی بر تداوم روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا تا مهار این بیماری کمک کنند.
ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال جاری در استان مازندران با شناسایی دو بیمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل شیوع یافت و با گذشت حدود ۹۲ روز از شیوع این بیماری همچنان بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند که حدود ۱۵ درصد از کل بیماران کرونایی کشور در استان مازندران تحت مراقبت قرار دارند.
براساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل حداقل روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ نفر با شرایط حاد تنفسی در بیمارستان های استان تحت مراقبت ویژه قرار می گیرند و بیش از این تعداد نیز پس از درمان و بهبودی مرخص می شوند تا دوران نقاهت را در منزل پیگیری کنند.
با شیوع ویروس کرونا در استان مازندران تاکنون دولت بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساختی، خرید تجهیزات حفاظتی به استان کمک مالی اختصاص داد و هفت مرکز درمانی نیمه کاره استان نیز با تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی در الویت تکمیل قرار گرفت.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار