مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد
ضرورت توجه دقیق به مسایل و مشکلات زنان سرپرست خانوار و ارائه راهکارهای درست و اصولی به منظور حمایت از این قشر وظیفه نهادها و سازمان‌های خدمات رسان اجتماعی در هر کشوری است.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 21 May 2020

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از اجرای طرح فروش آنلاین تولیدات زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

دکتر سمیه قاسمی طوسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط خاص اقتصاد کشور و ضرورت حمایت عملی از فعالیت اقتصادی زنان اظهار کرد: طرح پایلوت توسعه فروش اینترنتی و آنلاین و تجارت الکترونیک با هدف توانمند سازی و توسعه فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار با کارفرمایی اداره کل امور بانوان استانداری مازندران و اجرای جهاد دانشگاهی مازندران آغاز شد.

وی تصریح کرد: ضرورت توجه دقیق به مسایل و مشکلات زنان سرپرست خانوار و ارائه راهکارهای درست و اصولی به منظور حمایت از این قشر وظیفه نهادها و سازمان‌های خدمات رسان اجتماعی در هر کشوری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطرشان کرد: زنان سرپرست خانوار به دلیل نقش دوگانه‌ای که دارند، از جایگاه ویژه ای برخوردارند چراکه آنان همزمان در خانواده هم ایفاگر نقش مادر هستند و هم به نوعی پدر و نان آور خانه نیز محسوب می‌شوند.

دکتر قاسمی گفت: این مسئولیت سنگین، ضرورت توجه دولت به همه ابعاد (اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ، بهداشتی) و خصوصا به تامین معیشت زنان سرپرست خانوار را مضاعف می کند و توجه به اشتغال و درآمد پایدار این قشر آسیب پذیر راهکاری موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی آنان است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلیِ اقتصاد، چالش فروش از موضوعات اساسی درپایدار سازی اشتغال، تقویت تولید به ویژه در کسب وکارهای زنان است و استفاده از مکانیسم‌های ارتباطی با هدف توسعه فروش و بازاریابی به صورت تجارت الکترونیکی ظرفیت عظیمی است که نباید از آن غافل شد و اگر هوشمندانه به این مقوله ورود کنیم می توانیم تحولی در مشاغل کوچک و خانگی ایجاد کنیم و دقیقاً به همین دلیل ، کارشناسان پیش بینی می کنند فعالیت و بقای کسب وکارها در آینده براساس تجارت الکترونیک تضمین خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران آشنا کردن زنان سرپرست خانوار با ابزارهای نوین تجارت را ضرورتی برای پایدارسازی مشاغل آنان دانست و افزود: اداره کل بانوان استانداری مازندران با این رویکرد و در راستای مصوبه ستاد کرونای استانداری در خصوص توسعه تجارت الکترونیک وارد عمل شد و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در زمینه دیجیتال مارکتینگ را در دستور کار قرار داد.

دکتر قاسمی طوسی یادآور شد: در این مسیر در ۳ شهرستان ساری، بابل و تنکابن به تعداد ۱۲۰ نفر توسط جهاددانشگاهی برای اجرای این برنامه انتخاب شدند تا به موازات توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، راه اندازی یک فروشگاه در بستر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گرفت، طرحی که از اول خرداد ۹۹ تا پایان تیر ۹۹ اجرا خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار