در این پروتکل 30 صفحه‌ای که مختص به محل برگزاری لیگ فوتبال است، مواردی مختلف ذکر شده است .
کد خبر: ۸۵۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 22 May 2020

فدراسیون پزشکی ورزشی امروز (جمعه) در قالب یک ویدوئو راهنمای گام دوم مبارزه با ویروس کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال را منتشر کرد.

در این پروتکل 30 صفحه‌ای که مختص به محل برگزاری لیگ فوتبال است، مواردی مختلف ذکر شده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مسابقات و تمرینات بدون حضور تماشاگر، عدم انجام تمرینات کششی با کمک دیگران، ممنوعیت برگزاری مراسم استقرار دسته جمعی تیم‌ها قبل و بعد از مسابقه و دست دادن و رد و بدل کردن نمادهای تیم‌ها، حضور حداکثر 10 خبرنگار و 10 عکاس در هر بازی با حفظ فاصله فیزیکی و ... اشاره کرد.

براساس این دستورالعمل تعداد عکاسان و خبرنگاران از رسانه‌های مختلف نباید بیشتر از 10 نفر باشد و افراد رسانه‌ای و عوامل اجرایی حتما باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و ماسک بر صورت و دستکش داشته باشند. ضمن اینکه توپ جمع‌کن‌ها باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله 3 متری از یکدیگر داشته باشند.

علاوه بر این، سرمربیان و تمامی عوامل کادرفنی و پزشکی باید با فاصله یک صندلی از یکدیگر قرار داشته باشند و بازیکنان ذخیره هم با رعایت فاصله اجتماعی باید در نزدیک‌ترین بخش به نیمکت ذخیره‌ها قرار بگیرند.

همچنین تیم‌ها باید از دو اتوبوس برای جابجایی بازیکنان خود استفاده کنند و در هر ردیف صندلی‌ها یک بازیکن حضور داشته باشد و باید به صورت متقاطع قرار گیرند.

در ادامه این پروتکل اشاره شده است که جایگاه هر فرد در اتوبوس ثابت و اختصاصی است. مراسم آغاز بازی و تجلیل از دیگر تیم‌ها با اهدای گل و جوایز ممنوع خواهد بود.

قراردادن بطری آب کنار زمین ممنوع خواهد بود و هر بازیکن باید قمقمه اختصاصی داشته باشد.

تجمع بازیکنان و کادرفنی در رختکن به جز شماری محدود ممنوع خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار