کد خبر: ۸۵۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 23 May 2020

بررسی امکان ساخت مرکز جامع توانبخشی و بخش مسمومیت ها توسط خیرین در بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل جلسه ای با حضور دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و اعضای هیات مدیره بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل از کارا ترین و اجرایی ترین سازمان های مردم نهاد در بابل در حوزه سلامت می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: مرکز جامع توانبخشی از ضروریات مردم شهرستان و استان مازندران است که امیدواریم با همت خیرین بزرگوار و پیگیری های مستمر اعضای بنیاد نیکوکاری سلامت شاهد آغاز ساخت این پروژه باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود هشت میلیون سالمند داریم، که تا ۳۰ سال دیگر حدود ۲۴ میلیون خواهند شد، یعنی سه برابر و این وضعیت در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا رشد چشمگیری را نشان می‌دهد به طوری که تا سه دهه‏‌ی دیگر، ایران سالمندترین کشور منطقه و از سالمندترین کشورهای جهان خواهد بود.
دکتر جلالی افزود: این عزیزان در مراکز توانبخشی می توانند بدون مصرف دارو و با آموزش و انجام تمرینات متعدد بسیاری از بیماری های اسکلتی خود را پیشگیری و درمان کنند، البته مراکز توانبخشی، خاص سالمندان نبوده و از نوزاد تا سالمند می تواند از خدمت آن بهره‌مند گردد.
دکتر جلالی افزود: آمارهای رسمی نشان می دهد مازندران پا به سن پیری گذاشته و جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داد که این موضوع عزم دانشگاه را برای راه‌اندازی این مرکز جدی تر خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات موثر بنیاد نیکوکاری سلامت برای شهر به یادگار خواهد ماند، بیان داشت: دو پروژه در حال انجام، بزرگترین مرکز جامع دیالیز شمال کشور و پلی کلینیک دندانپزشکی از اقدامات موثر این بنیاد با کمک خیرین عزیز می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: با راه اندازی بزرگ ترین مرکز دیالیز شمال کشور با ظرفیت 100تخت، مشکل خدمات دهی به بیماران عزیز دیالیزی رفع می‌شود.
وی اذعان داشت: مرکز جامع دیالیز در سه طبقه با زیربنای سه هزار مترمربع به همت خانواده نیک اندیش میناگر به نام مادر سرکار خانم طاهره وایگانی همسر زنده یاد حاج موسی میناگر در حال ساخت است و با افتتاح این مرکز، دانشگاه علوم پزشکی بابل به استانداردهای جهانی در رسیدگی به بیماران دیالیزی که وجود یک دستگاه تخت برای هر چهار نفر بیمار در دو شیفت است ، دست خواهد یافت.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه این پروژه نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: پس از راه اندازی این مرکز به طور قطع نه تنها نیاز بیماران دیالیزی شهرستان بابل برطرف خواهد شد بلکه از شهرهای اطراف بخصوص غرب استان نیز به این مرکز مراجعه خواهند کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اضهار داشت: از دیگر اقدامات این بنیاد، انجام اقدامات جهت راه اندازی پلی‌کلینیک دندانپزشکی تحت بیهوشی اطفال و بزرگسالان با همت حاجیه خانم لیلاعالی‌مقام مادرشهیدان مسعود و مهدی شعبان‌زاده در محل کلینیک امید سابق است که از مزیت های این مرکز علاوه بر خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه، مقدمات راه اندازی رشته فلوشیب فوق تخصصی دندان پزشکی در بیهوشی اطفال و بزرگسال خواهد شد.
دکتر جلالی در پایان با اشاره به اینکه خیرین بابل همیشه در صحنه بوده و یار و یاور این دانشگاه در موضوعات مختلف بودند،گفت: بابل را باید بهشت خیرین لقب داد، مردم خیر بابل با دل‌ها و فکرهای بزرگ، کارهای بزرگی را برای این شهر و استان انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار