رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: توفان شنبه شب که تا بامداد امروز ادامه داشت به ۳۵ منزل مسکونی منطقه لفور این شهرستان خسارد وارد کرد.
کد خبر: ۸۵۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 24 May 2020

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: توفان شنبه شب که تا بامداد امروز ادامه داشت به ۳۵ منزل مسکونی منطقه لفور این شهرستان خسارد وارد کرد.

فرشید قلی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور بررسی میزان خسارت توفان شب گذشته تاکنون از ۵۲ واحد مسکونی شهرستان سوادکوه شمالی بازدید شد.

وی با بیان اینکه به ۳۵ واحد مسکونی خسارت وارد شده و برای آنها پرونده تشکیل شد گفت: تاکنون صاحبان ۱۴ واحد مسکونی خسارت دیده برای دریافت تسهیلات تعمیری به بانک معرفی شده اند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سوادکوه شمالی میزان پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان را بین هفت تا ۱۵ میلیون تومان براساس میزان و حجم خسارت اعلام کرد.

وزش باد شدید و توفان که اواخر شب شنبه وارد مازندران شد در برخی مناطق همانند نوشهر و شهرستان آمل به سرعت حدود ۱۰۰ کیلمتر بر ساعت رسید.

با وجود اینکه توفان در مناطق مرکزی استان از شدت کمتری برخوردار بود، اما در بخش‌های نیمه مرتفع مانند شهرستان سوادکوه شمالی شدید احساس شد.

تقریبا ۲ هفته پیش نیز وزش شدید باد و توفان بیش از ۱۰ میلیارد تومان به تاسیسات شبکه برق ،عرصه منابع طبیعی ، واحدهای مسکونی و دامپروری برخی از روستاهای منطقه لفور از شهرستان سوادکوه شمالی خسارت وارد کرد.

دهستان لفور یکی از دهستان‌های شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران در شمال ایران است.

این دهستان از سمت جنوب به ارتفاعات رشته‌کوه البرز، از سمت غرب به منطقه قرآن‌تالار یا بابلکنار و از سمت شرق به جنگل‌های منتهی به بخش زیراب و جوارم و از سمت شمال به جنگل‌های منتهی به بخش شیرگاه محدود است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار