تبعیض علیه مستمری بگیران
افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال جدید هنوز مشخص نشده است از طرفی می بینیم که دولت افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را اعمال کرده است که بدون شک این تبعیض آشکار در حق مستمری بگیران تامین اجتماعی است که باید فکری برای آن شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ 24 May 2020

به گزارش روز نو :با وجود بیانات و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم پایمالی حقوق افراد حقوق‌بگیر و تاکید قوه قضائیه، سازمان بازرسی کشور، دیوان عدالت اداری هنوز جلسه شورای عالی کار برگزار نشده است و نزدیک 20 میلیون کارگر و بازنشسته منتظر تشکیل این جلسه هستند تا تکلیف حقوقشان مشخص شود.

دو روز قبل بود که محمد حسن زدا مشاور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با انتشار متنی در اینستاگرام خود از ارائه پیشنهاد افزایش 21 درصدی حداقل مستمری سال 99 توسط سازمان تامین اجتماعی به هیات وزیران خبر داد.

زدا تاکید می کند که این پیشنهاد باید به تایید هیات وزیران برسد. دو گروه بازنشسته داریم. حقوق گروه حداقل بگیران که امسال نیز یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کردند را شورای عالی کار مشخص می‌کند.

زدا خاطرنشان کرد تجربه نشان داده است که این شورا در روز 28 اسفند ماه هر سال تصمیم می‌گیرند که حقوق بازنشستگان برای سال جدید چه قدر خواهد شد. حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز توسط دولت مشخص می‌شود.

علیرضا حیدری دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین و تکلیف نشده است گفت: قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که پیشنهاد خود را در خصوص ماده 96 قانون تامین اجتماعی که مبنی بر افزایش سطوح مستمری بگیران است به هیئت وزیران ارسال کرده اند که اگر این موضوع درست باشد حداقل حقوق بازنشستگان تفاوت زیادی نخواهد کرد و باید همان مصوبه شورای عالی کار تعیین کننده حداقل حقوق مستمری بگیران تامین سازمان تامین اجتماعی شود البته بن و مسکن شامل این بخش نمی شود.

فعال کارگری خاطرنشان کرد: البته این درخواستی که سازمان تامین اجتماعی برای هیئت وزیران ارسال کرده شامل حداقل بگیرها نمی شود.

فعال کارگری در پاسخ به این سوال که چرا امسال مانند سالهای گذشته در روز 28 اسفند تکلیف حقوق ها مشخص نشد گفت: مشکل امسال از جایی به وجود آمد که همه فعالین کارگری در حوزه های مختلف به این معتقد بودند که باید مصوبه مجلس در خصوص تبصره 12 بودجه سال 1399 در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شود چراکه بر اساس آن مصوبه صندوق بازنشستگی باید کف حقوق خود را به دو میلیون هشتصد هزار تومان برساند.

فعال کارگری افزود: مجلس برای بازنشستگان دولت نیز این مصوبه را تصویب کرد اما متاسفانه دیدیم که دولت فقط آن تبصره را برای کارمندان خود اجرایی می کند. نباید شاغلین خصوصی و بخش مشمول قانون کار تفاوت چندانی داشته باشند اما امسال دیدیم که حداقل بگیران قانون کار به صورت معنی دار از کارمندان بازنشسته دولت عقب افتادند یعنی دریافتی آنها نزدیک 500 هزار تومان کم تر است.

فعال کارگری با بیان اینکه امروز بازنشتگان لشگری و کشوری کم تر از دو میلیون و هشتصد هزار تومان حقوق نمی گیرند تاکید کرد: با توجه به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی در خصوص اجرای ماده 111 حداقل حقوق مستمری بگیران به نظر میرسد که یک میلیون هشتصد هزار تومان خواهد بود و مزایایی که دارند نیز بسیار ناچیز است فلذا امسال ما شاهد یک شکاف 700 الی 800 هزار تومانی بین بازنشتگان تامین اجتماعی و دولت خواهیم بود.
روز نو

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
مستمری بگیران واقعا مظلوم واقع شدن لطفا بدادشون برسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
محض رضای خدا دو کار بکنید یا حقوق مستمری بگیران را بگونه ای افزایش دهید که ما مستمری بگیران از فلاکت نجات پیدا کنیم یا .......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار