مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به خسارت پراکنده توفان شب گذشته به شبکه توزیع برق استان گفت: هم‌اکنون برق برخی مناطق شهرهای آمل ، بابل و قائمشهر قطع است.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 24 May 2020

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به خسارت پراکنده توفان شب گذشته به شبکه توزیع برق استان گفت: هم‌اکنون برق برخی مناطق شهرهای آمل ، بابل و قائمشهر قطع است.

رضا غفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : توفان شب گذشته که با سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر از مازندارن عبور کرد، به شبکه توزیع حدود ۱۰ شهرستان مرکزی و شرقی استان خسارت وارد کرد.

وی خسارت وارد شده به شهرهای آمل ، مناطق جنوبی بابل، قائمشهر و سوادکوه را بیشتر از مناطق دیگر توصیف کرد و افزود: حدود ۱۸۰ فیدر از مجموع ۴۸۲ فیدر توزیع برق در ساعات اولیه آغاز توفان قطع شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه قطع برق شب گذشته حدود ۷۷۷ مگاوات اندازه گیری شد ، افزود: در حال حاضر چهار منطقه در آمل شرق و غرب ، جنوب بابل و قائمشهر با قطعی برق مواجه هستند.

غفاری با تاکید بر اینکه تا ساعاتی دیگر برق مناطق ذکر شده وصل می شود، گفت: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت انجام نشده است.

وی بیشترین میزان خسارت را ناشی از برخورد اشیای معلق در هوا با شبکه سیمی توزیع برق عنوان کرد و گفت: اغلب این اشیا بنرهای تبلیغاتی ، تنه های نازک درختان ، اشیای رهاشده در خیابان ها و اجزای سقف منازل بودند.

وزش باد شدید و توفان که اواخر شب شنبه مازندران را درنوردید در برخی ایستگاه‌های هواشناسی به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

توزیع برق مازندران دارای ۲ شرکت است که توزیع منطقه ساری یک میلیون و ۳۸۰ هزار مشترک دارد و از گلوگاه تا آمل را پوشش می دهد. ۷۰ درصد از مشترکان توزیع برق مازندران منطقه ساری مشترکان خانگی هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار