پایگاه اورژانس ۱۱۵ در آئینی روز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و محلی در بخش خرم‌آباد تنکابن به بهره‌برداری رسید
کد خبر: ۸۵۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 27 May 2020

خرم‌آباد با جمعیتی دستکم ۴۱ هزار نفر از یک نقظه شهری و ۱۷۲ نقطه روستایی برخوردار است و تا شهر تنکابن حدود ۵ کیلومتر فاصله دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران روز چهارشنبه در این آئین گفت که برای ساخت این پایگاه با زیرینای حدود ۲۰۰ مترمربع حدود چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که حدود یک میلیارد تومان آن یک خیر پرداخت کرده است.

صالح طبری افزود: این پایگاه به یک دستگاه آمبولانس کمک دار مجهز به موبایل آی سی یو ، سی سی یو ، اتاق آی سی یو و سی سی یو مجهز شده به طوری که چنین امکاناتی کمتر در دیگر پایگاه های کشور وجود دارد.

این مقام مسئول، با قدردانی از همراهی و همکاری خیر بابت کمک در ساخت این پایگاه افزود: این پایگاه متاسفانه فاقد شناسنامه مشخص ، ردیف بودجه و جایگاه در استان بود اما زمانی که یک خیر تقبل کرد که مبالغی بابت راه اندازی آن بپردازد بنابراین تکلیف شد که حسب اخلاق ، ادب و انسانیت این پایگاه از حالت نیمه تمام خارج و به بهره برداری برسد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران با بیان آنکه این پایگاه به عنوان مرکز مدیریت بحران غرب مازندران در نظر گرفته شده است ، گفت که آنچه گزارش شده در تنکابن روزانه به طورمیانگین ۹ الی ۱۲ مورد ماموریت انجام می گیرد که این آمار در فصول گردشگری به حدود ۲۰ مورد هم افزایش می یابد.

در زمان حاضر دستکم ۲۲ نفر در پنج پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن فعالیت دارند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار