فرماندار محمودآباد با بیان اینکه گردشگری باید یک فرصت و منبع تامین اقتصادی باشد، افزود: در حال حاضر تمام هزینه خدمات به گردشگری از جیب دولت پرداخت می‌شود که در تعارض با هدف این صنعت قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 27 May 2020

علیرضا شریعت روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل محموداباد گفت: متاسفانه هزینه طرح ساماندهی سواحل و تمامی خدمات جانبی به گردشگران و مسافران هر ساله از منابع اعتبارات دولتی تامین می شود که کاملا اشتباه است.

وی با بیان اینکه قرار بود گردشگری برای شهرهای ساحلی مانند محمودآباد منبع درآمدزایی باشد ، افزود: متاسفانه دهها هزار ویلادار و میلیون ها مسافر هر ساله بدون هیچگونه هزینه ای از خدمات گردشگری استفاده می کنند.

فرماندار محمودآباد به طور مشخص به صاحبان ویلاهای استیجاری و غیربومیان داران ویلا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید این افراد متناسب با بهره برداری خود از امکانات هزینه خدمات گردشگری را پرداخت کنند

شریعت با تاکید بر این که ویلاداران و ویلاخوابان بیشترین مصرف کننده امکانات و خدمات گردشگری هستند، افزود: اما این افراد کمترین میزان مشارکت و تامین منابع هزینه خدمات را دارند.

وی با بیان اینکه تصمیماتی در زمینه اخذ عوارض و مالیات از ویلاداران و اجاره دهندگان منزل به مسافران در حال تدوین است ، گفت: انتظار اینکه همواره دولت بدون هیچ درآمدی تامین کننده هزینه ها باشد کاملا بی جا است .

فرماندار محمودآباد درآمد ویلاهای استیجاری را چندین میلیون تومان در روز عنوان کرد و افزود: این خانه ها گاها تا شبی سه میلیون تومان نیز اجاره میگیرند و از امکانات طرح دریا و ساحل استفاده میکنند ولی هیچ پرداختی ندارند.

شریعت با بیان اینکه تنها حدود ١٠٠ خانه مسافر و متل با مجوز در شهرستان محمودآباد مشغول فعالیت هستند افزود: بیش از سه هزار خانه مسافر در محمودآباد و سرخ رود فعال است که هیچگونه مشارکتی در تامین زیرساخت‌های خدماتی گردشگری ندارند.

فرماندار شهرستان محموداباد خواستار ورود دادستانی و ساماندهی این خانه های مسافر وشناسایی آن شد تا بتوان از این خانه ها برای ساماندهی سواحل و حفظ جان مسافران و رونق و امنیت گردشگران استفاده کرد.

موتورهای چهارچرخ مزاحم های جدید ساحل محمودآباد

دبیر ساماندهی ساحل شهرستان محمودآباد نیز در این جلسه اساسی ترین چالش ساحل را وجود چهارچرخ های غیر قانونی دانست و افزود: در حال حاضر تنها ٢٣ نفر برای تعداد ٦٥ چهار چرخ برای دریافت مجوز مراجعه کردند.
محمد محتاطی با بیان اینکه تعداد چهارچرخ های غیر مجاز در ساحل بالغ بر ٢٠٠ عدد است، افزود: در طی ٧٢ ساعت حدود ١٥ تصادف چهار چرخ در ساحل رخ داده است که بسیار مخاطره آمیز است.
وی با بیان اینکه برای ساماندهی سواحل به مقررات سخت گیرانه نیاز است افزود: تنها راه ساماندهی چهارچرخ ها جمع آوری و اجبار آنها برای اخذ مجوز است و در همین راستا در ایام عید فطر ١٠ چهارچرخ غیرمجاز در ساحل توسط نیروی انتظامی توقیف شد.

دبیر ساماندهی ساحل محمودآباد کمبود ناجی را یکی دیگر از دغدغه های ساحل محمودآباد در تابستان پیش رو دانست و افزود: در ٣٣ کیلومتر ساحل این شهرستان در سال گذشته ٧٦ نقطه کور شناخته شده است که امسال به دلیل پس روی آب دریا ٢١ نقطه جدید اضافه شد که نیاز به تعداد بیشتری ناجی است.
محتاطی با بیان اینکه در سال گذشته ١٦٠ ناجی در ساحل محمودآباد فعالیت داشتند، افزود : برای پوشش نقاط کور جدید شناسایی شده حداقل به ٢٠ ناجی دیگر نیاز است.
شهرستان ساحلی محمودآباد با یکصد هزار نفر جمعیت به دلیل قرار گیری در منتهی علیه محور هراز و در اختیار داشتن ٣٣ کیلومتر ساحل به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای مسافر پذیر استان مازندران محسوب می شود.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
HqAewJGWf
|
Indonesia
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
kzuoOLFM
jESFnvZVHwNXQilp
|
Indonesia
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
BrtSOhHMZCWFlA
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار