جانشین ستاد ساماندهی طرح دریا در مازندران گفت که این طرح امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکنون اجرایی نشده ولی برنامه این است که از ۱۵ خرداد ماه جاری اجرا شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 30 May 2020

جانشین ستاد ساماندهی طرح دریا در مازندران گفت که این طرح امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکنون اجرایی نشده ولی برنامه این است که از ۱۵ خرداد ماه جاری اجرا شود.

حسین حسن نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس برنامه ریزی طرح ساماندهی دریا در حدود ۹۰ نقطه از ساحل خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران با حضور نجاتگران اجرایی می شود.
وی با تاکید بر این که طرح دریا امسال طبق پروتکل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود ، گفت که آماده نشدن پروتکل و شیوع ویروس کرونا سبب تاخیر ۱۵ روزه شروع طرح ساماندهی دریا نسبت به سال های گذشته شده است.

طرح دریا همه ساله از ماه خرداد در حدود ۴۰۰ کیلومتر از سواحل خزری مازندران به اجرا گذاشته می شود. برنامه ریزی و نظارت بر این طرح با دستگاه های مختلف دولتی و عمومی شامل هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی ، نیروی انتظامی ، فرمانداری ها و دیگر دستگاه های مرتبط است.

طرح ساماندهی دریا از سال ۹۲ با هدف کاهش مرگ و میر هنگام شنا در دریای خزر در مازندران به اجرا گذاشته شد و توانست در همان سال نخست آمار حدود ۲۰۰ نفر غرق شده هنگام شنا در تابستان سال ۹۱ را تا ۵۰ درصد کم کند. آمار قربانیان دریا تابستان سال ۹۸ هم به ۳۱ نفر رسید.

شناسایی نقاط کور و حادثه خیز ، نصب تابلوهای شنا ممنوع ، افزایش تعداد ناجیان غریق ، استقرار ماموران انتظامی در مناطق خطرساز ، افزایش ساعات فعال ماندن طرح در شب و ساماندهی شناگاه های خصوصی در کنار فعال نگه داشتن طرح در ماه مبارک رمضان در سال های گذشته مهم ترین عواملی بود که به کاهش آمار قربانیان کمک کرد.

مازندران ۳۷۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و بر اساس اعلام استانداری پارسال هنگام اجرای طرح دریا ۳۷۰ نقطه حادثه خیر در این محدوده شناسایی و برای جلوگیری از شنا با تابلوی ' شنا ممنوع ' و گماشتن ماموران انتظامی و ناجیان غریق نشانه گذاری شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار