مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش پیوستگی آموزش از مدرسه تا دانشگاه را خواست این مجموعه معرفی کرد و گفت که بر همین اساس نظر دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بر حذف کنکور برای ورود دانش‌آموزان متوسطه به این دانشگاه است .
کد خبر: ۸۵۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 30 May 2020

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش پیوستگی آموزش از مدرسه تا دانشگاه را خواست این مجموعه معرفی کرد و گفت که بر همین اساس نظر دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بر حذف کنکور برای ورود دانش‌آموزان متوسطه به این دانشگاه است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مصطفی آذرکیش روز شنبه در سمینار آنلاین (وبینار) هم‌اندیشی نظام گسترش و پذیرش دانشجویان فنی و حرفه‌ای مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : با توجه به روش و هدف آموزش فنی و حرفه ای و شیوه ارزشیابی شایسته محور در رشته های مهارتی در دوره متوسطه ، ما اعتقاد به برگزاری کنکور برای این نوع رشته ها نداریم.

وی توضیح داد : با شرایطی که دانشگاه فنی و حرفه ای دارد و شورای سنجش و پذیرش در نهایت تصمیم گیر خواهد بود ، امیدواریم تسهیل کنند که بتوانیم آن هدفی را که در قانون برنامه ششم توسعه برای استمرار آموزش دوره متوسطه در قالب کاردانی پیوسته است از طریق ایجاد ظرفیت های لازم با نظرات کارشناسی محقق کنیم و تعداد بیشتری در از دانش آموزان در دانشگاه فنی و حرفه ای حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش جذب و تربیت هنرجویان هنرستان ها را اولویت دانشگاه فنی و حرفه ای برشمرد و گفت : باید خروجی هنرستان های ما وروردی دانشگاه باشند و نباید در این مسیری دیواری به نام کنکور باشد.

به روز رسانی رشته‌های مهارتی

آذر کیش تغییر رشته های مهارتی را پس از ۲۰ سال رویدادی اثربخش توصیف کرد و افزود : تغییر سر فصل‌ها و شیوه ارزشیابی از عناصر مهم در ارتقای کیفیت و نوآوری محسوب می شود که که در خروجی فنی‌وحرفه‌ای موثر است و سبب اثرگذاری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیت کشور خواهد شد.
وی گفت : ۵۰ رشته در شاخه کار و دانش به‌روزرسانی و ۱۷ رشته جدید نیز به این شاخه اضافه شده است و در مجموع ۲۰۱ رشته در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و ۱۶۰ رشته در هنرستان‌های کاردانش آموزش داده می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شدن دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به قطب دانشگاه‌های کارآفرین و فناور را از انتظارات جدی برشمرد و وجود ۱۲ دانشکده فنی‌وحرفه‌ای در مازندران با ۱۴ هزار هنرجو را یک ظرفیت خوب برای استان دانست.

آذرکیش نیازسنجی رشته ها در استان ها را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: باید رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش بر اساس نیازهای مهارتی ، اقتصادی ، توسعه ای و صنعتی هر استان توسعه یابد.

وی با اشاره به رشته های گردشگری و کشاورزی به عنوان مهم ترین بخش های اقتصادی مازندران تاکید کرد: باید رشته های مرتبط با این بخش ها توسعه یافته و بروزرسانی شوند.

در حال حاضر ۲۹۴ هزار فارغ‌التحصیل هنرستان‌ها شامل ۱۸۹ هزار فارغ‌التحصیل پسر و ۱۰۵ هزار دختر در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۵۵ هزار نفر سهم هنرستان‌های کاردانش و ۱۳۲ هزار نفر سهم هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار