به مناسبت روز جهانی صنایع دستی :
این مسابقه عکس با محوریت کارگاه گردی، صنایع دستی شاخص استان چون، سفال، دست بافته های سنتی و لاک تراشی،صنایع دستی در طراحی داخلی و صنایع دستی کاربردی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 31 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری مسابقه عکس با عنوان قاب هنر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی خبر داد.

 بر اساس این گزارش، سیف الله فرزانه اظهار داشت: این مسابقه عکس با محوریت کارگاه گردی، صنایع دستی شاخص استان چون، سفال، دست بافته های سنتی و لاک تراشی،صنایع دستی در طراحی داخلی و صنایع دستی کاربردی برگزار خواهد شد.
او با اشاره به این مطلب که شرکت کنندگان تا ۲۰ خرداد، روز جهانی صنایع دستی فرصت دارند تا آثار خود را به آدرس http://www.mazandchto.ir ارسال نمایند اظهار داشت: به سه نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده ای در قالب صنایع دستی فاخر استان اهدا خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت: صنایع دستی هنری کاربردی و میراثی فرهنگی بازمانده از شیوه معیشتی ابا و اجدادی ملی است که شناسایی ومعرفی هر چه بیشتر این هنر و صنعت، زمینه ترویج آن را فراهم می کند.
او با بیان این مطلب که همراهی نگاه هنری هنرمندان و فعالان رسانه های مجازی به ویژه جوانان می تواند در رونق هر چه بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی و ایجاد فرصت های اشتغال در این زمینه موثر باشد افزود: توسعه گردشگری در گرو توسعه و رونق تمامی محصولات فرهنگی از جمله صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

در دهم ژوئن/ بیستم خرداد سال ۱۹۶۴م.، نخستین همایش‌ جهانی با شرکت مسئولان اجرائی، استادان دانشگاه، هنرمندان و صنعتگران بیش از ۴۰ کشور جهان، در نیویورک برگزارشد. در قطعنامه‌ی پایانی آن همایش، تأسیس« شورای جهانی صنایع دستی»، به عنوان نهاد وابسته به یونسکو تصویب‌ شد. سالروز تأسیس این همایش، به عنوان «روز جهانی صنایع دستی» نامگذاری شد.

استان مازندران ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی در ۷۰ رشته دارد که از این تعداد حدود هشت هزار نفر دارای شناسنامه فعالیت تولیدی صنایع دستی هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار