مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: تالارهای پذیرایی فقط در مناطق سفید و با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه فعالیت دارد و در اصفهان تالارهای بسیاری تخلف کرده و فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ 16 June 2020

سید مهدی میرجهانیان با اشاره به اطلاع از وضعیت بازگشایی تالارهای پذیرایی در استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل صادر شده از طرف ریاست جمهوری و استاندار اصفهان با تمام شبکه‌ها در استان مکاتبه کرده‌ایم و نتیجه این مکاتبه‌ها موافقت با بازگشایی تالارها فقط در مناطق سفید استان بوده است.

وی ادامه داد: بازگشایی تالارها در مناطق سفید با شرط رعایت تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت امکان پذیر است.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با تاکید بر اینکه شهر اصفهان در وضعیت زرد و در معرض هشدار است، خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان تالارها هنوز اجازه فعالیت ندارند، در یک ماه اخیر با تالارهای متخلف بسیاری در شهر اصفهان برخورد شده و در این مدت در شهر اصفهان روزانه حدود دو یا سه مراسم غیرقانونی به ویژه در منطقه مرغ و مهیار برگزار شده است.

وی با توضیح اینکه طی این مدت برخی تالارها پلمب شده‌اند، افزود: چون قسمت اعظم این اخطارها و پلمب مراکز بر عهده اداره اماکن است، هنوز آمار تالارهای پلمب شده به طور کلی و دقیق در دسترس نیست، همچنین پلمب نتیجه گزارش‌های مردمی، گزارش ارگان‌ها و بازرسی بازرسان اداره اماکن و معاونت بهداشتی استان است.

میرجهانیان با بیان اینکه رعایت نکردن دستورالعمل‌ها توسط تالارها و برگزاری مراسم‌های غیر قانونی برخورد جدی و قانونی را در پی دارد، اضافه کرد: برگزاری مراسم‌های غیرقانونی در تالارها می‌تواند تهدید علیه بهداشت عمومی باشد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از پنج تالار در شهر اصفهان پلمب شدند، گفت: بازگشایی تالارها در شهر اصفهان بستگی به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ دارد و با توجه به روندی که شیوع بیماری دارد و اکثر مردم آن را به فراموشی سپرده‌اند تاریخ و روز مشخصی برای بازگشایی تالارها معین نشده است. نباید فراموش کنیم که این بیماری هنوز وجود دارد و باید به طور جدی به رعایت تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های مقابله با ابتلا به کرونا توجه ویژه شود.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان در خصوص چرایی ممانعت از بازگشایی تالارهای عروسی، اظهار کرد: توقف افراد در رستوران کوتاه مدت است و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز فراهم است همچنین رستوران‌ها نیز با تمام ظرفیت فعالیت ندارند، اما تالارها شرایط ویژه دیگری دارد که متضاد با پروتکل‌های مقابله با شیوع کرونا است به همین جهت باید فعلاً تعطیل باشد تا حفظ سلامت مردم تضمین شود.

وی توضیح داد: در چند شب گذشته در خمینی شهر مراسم عروسی که غیرقانونی برگزار شده بود، توسط بازرسین متوقف شد و در این عروسی یک هزار مهمان دعوت شده بودند و این یک فاجعه است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
خوبه بعد خودتون خبر تکذیب این عروسی را گذاشتید.
چه لذتی می برید خبر دروغ علیه خمینی شهر پخش میکنید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار