معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: از ۵۳ هزار مازنی شرکت کننده درکنکور امسال ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر پشت‌کنکوری می‌باشند.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 24 June 2020

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: از ۵۳ هزار مازنی شرکت کننده درکنکور امسال ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر پشت‌کنکوری می‌باشند.

اسفندیار نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر برای نخستین بار رقابت کنکور را تجربه می کنند.

وی تصریح کرد: کنکوری‌های رشته تجربی در استان مازندران ۳۱ هزار و ۸۰۰ نفر است که نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: بعد از آن رشته انسانی با ۱۲ هزار و ۷۲۰ نفر و رشته ریاضی نیز با ۸ هزار و ۴۸۰ نفر شرکت کنندگان کنکور را تشکیل می‌دهند.

نظری خاطر نشان کرد: همچون سال گذشته امسال نیز از مجموع کنکوری های ۶۰‬ درصد دختر و ۴۰‬ درصد پسر هستند.

وی به جایگاه دوم مازندران بعد از استان تهران به عنوان بیشترین قبولی رتبه های زیر هزار در کنکور در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: این موفقیت مدیون برنامه ریزی خاص آموزشی مدارس استان و اعتماد و همراهی خانواده های این افراد به مدرسه است.

نظری با اشاره به ثبت نام ۴۹ هزار و ۲۳۸ نفر دانش آموز مازندرانی در کنکور سال گذشته اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۴۱ نفر با سوابق تحصیلی و بدون آزمون ثبت نام کردند و مازندران بعد از یزد با ۱۴ هزار و ۷۲۹ نفر پذیرفته رتبه دوم در کشور را کسب کرد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندارن گفت: از ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر شرکت کننده با آزمون مازندرانی در سال گذشته ۸ هزار و ۱۵۸ نفر قبول شدند و مازندران رتبه ششم کشور را بدست آورد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳هزار و ۴۰ نفر در گروه تجربی، ۲ هزار و ۳۷۰ نفر در گروه انسانی و ۲ هزار و ۳۷۵ نفر نیز در گروه ریاضی قبول شدند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران منابع مطالعاتی درسی را برای شرکت در کنکور کافی دانست و افزود: دانش آموزانی که از این منابع بهره گرفتند در کنکور سال گذشته موفق تر از سایر دانش آموزان شرکت کننده بودند.

وی ضمن ابراز نگرانی از گرایش شدید دانش آموزان به رشته تجربی افزود: توسعه متوازن رشته‌ها و رابطه آن با اشتغال در مسیر رشد کشور ضروری است ولی در سال‌های اخیر تضمین آینده شغلی و ‌اجبار والدین موجب گرایش‌های فارغ از علاقه دانش آموزان شده است.

آزمون سراسری سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد سال جاری برگزار می شود.

سازمان سنجش آموزش کشور کنکورهای ۹۹ را با اعمال پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد کردو در این راستا فاصله بین صندلی ها و تعداد سالن های امتحانی افزایش یافته، تهویه سالن های برگزاری کنکور مورد توجه قرار گرفته است و تلاش شده حوزه هایی برای کنکور انتخاب شود که فضای باز داخلی داشته باشند تا ازدحام مقابل درها ایجاد نشود و یا به حداقل برسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار