رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: ۷۷ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در بابل آزادسازی و از چنگال متجاوزان خارج شد.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 24 June 2020

محمد صادق طهماسب پور ملکشاه روز چهارشنبه در نشست خبری بیان کرد: این زمین های آزاد شده در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال در تصرف متجاوزان به منابع طبیعی بوده است که با حکم مراجع قضایی و همچنین اختیارات منابع طبیعی آزاد سازی شده است.

وی گفت: ۷۰ هکتار از اراضی آزاد شده در پنج سال اخیر به تصرف متجاوزان به منابع طبیعی در امده بود که اداره منابع طبیعی با اختیار قانونی خود این اراضی ملی را از چنگال غاصبان پس گرفته است.

وی بیان کرد: بقیه زمین های آزاد شده بیش از پنج سال است که در تصرف افراد قرار داشت و با حکم مراجع قضایی آزادسازی شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۷۸ مترمکعب چوب قاچاق از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است که این مقدار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان فروخته و به خزانه دولت واریز شد.

وی گفت: همچنین یکصد و ۹۰ دستگاه انواع خودرو و وسایل نقلیه از قاچاقچیان چوب کشف و ضبط شده است.

کمبود ۲۰۰ نفره نیروی انسانی در منابع طبیعی ناحیه بابل

طهماسب پور اظهار داشت: در حال حاضر ۸۹ نفر در مجموعه منابع طبیعی بابل ، بابلسر و فریدونکنار مشغول فعالیت می باشند که این آمار با توجه به حجم گسترده کار پاسخگوی خدمات و نیازهای این اداره نمی باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم به صورت دقیق وظایف خود را انجام داده و از منابع طبیعی و جنگل های هیرکانی محافظت کنیم نیازمند ۲۰۰ نیروی کار دیگر و تجهیزات مدرن می باشیم.

وی اظهار داشت: ادوات و خودروهای منابع طبیعی بابل باید تقویت و بروزرسانی شود و با بهره گیری از امکانات پیشرفته راحت تر در مبارزه با قاچاقچیان و متجاوزان با منابع طبیعی برخورد کنیم.

فرهنگ سازی در حفظ منابع طبیعی اثرگذار است

وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر رسانه ها و دوستاران منابع طبیعی نسبت به فرهنگ سازی حفظ میراث ملی تلاش کرده اند که این امر باید تقویت شود.

وی بیان کرد: اگر همه مردم به خصوص جنگل نشینان به این باور برسند که از بین بردن منابع طبیعی خسارت سنگینی به نسل فعلی و نسل های آینده وارد می کند به هیچ عنوان به خود اجازه نمی دهند که در قطع درختان و تجاوز به منابع طبیعی تلاش کنند.

رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار اظهار داشت: در یک سال اخیر ۱۵ هزار اصله نهال در ۳۰ هکتار از اراضی ملی جنگل کاری شده است و همچنین ۴۲ هزار اصله نهال برای زراعت چوب برای ۲۵ هکتار بین مردم توزیع شده است.

 منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار