متاسفانه باز هم عدم رعایت شنا در محوطه قانونی موجب غرق شد یک جوان شد و با توفانی بودن دریا و بی توجهی به اخطار ناجیان غریق در ساحل بابلسر منجر به فوت یک جوان ۲۳ ساله مازندرانی شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 27 June 2020

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه باز هم عدم رعایت شنا در محوطه قانونی موجب غرق شد یک جوان شد و با توفانی بودن دریا و بی توجهی به اخطار ناجیان غریق در ساحل بابلسر منجر به فوت یک جوان ۲۳ ساله مازندرانی شد.

دبیر هیات نجات غریق بابلسر در این باره گفت:  این حادثه شب گذشته در منطقه علی آباد میر و خارج از طرح دریا و منطقه شنا ممنوع رخ داد.

احمد امیری افزود : متاسفانه با وجود هشدارهای هواشناسی و مواج بودن دریا که ممنوعیت شنا اعلام شده بود ، تعدادی از جوانان در ساحل بابلسر بی توجه به این هشدارها وارد دریا شدند.

وی توضیح داد : سماجت جوانان برای شنا به حدی بود که میان آنان و ناجیان غریق مانع ورودشان به اب شدند ، درگیری لفظی پیش آمد و در نهایت این جوانان بدون توجه به هشدارهای ناجیان وارد آب شدند.

احمدی گفت : متاسفانه هر چهار نفر لحظاتی پس از ورود به دریا غرق شدند که سه نفر توسط ناجیان نجات یافتند ولی متاسفانه یک جوان ۲۳ ساله در میان امواج دریا ناپدید شد.

دبیر هیات نجات غریق بابلسر افزود : به دلیل مواج بودن دریا و تاریکی یافتن فرد ناپدید شده امکان پذیر نبود و اما صبح امروز جنازه این جوان بابلی توسط ناجیان غریق پیدا شد.

وی بیان کرد: متاسفانه نه تنها مسافران بلکه افراد بومی نیز به حرف ناجیان گوش نمی دهند و جان خود را به خطر می اندازند.

گفتنی است از آغاز طرح دریا که از ۱۵ خرداد ماه در مازندران اجرا شد تاکنون پنج نفر در دریای خزر جان باختند.

طرح دریا همه ساله از ماه خرداد در حدود ۴۰۰ کیلومتر از سواحل خزری مازندران به اجرا گذاشته می شود. برنامه ریزی و نظارت بر این طرح با دستگاه های مختلف دولتی و عمومی شامل هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی ، نیروی انتظامی ، فرمانداری ها و دیگر دستگاه های مرتبط است .

بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران ، در دوره چهار ماهه اجرای طرح سالمسازی دریا در سال گذشته در مجموع ۴۷ نفر به خاطر غرق شدن در آب های ساحلی این استان جان باختند که محل غرق شدن و مرگ ۴۵ نفر خارج از محدوده طرح‌های سالمسازی بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار