مشکل کمبود برق شبکه توزیع مازندران منطقه ساری طی فصل تابستان جاری و زمان پیک بار با پیش بینی افزودن ۱۱۶ مگاوات برق مشترکان همکار رفع می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 27 June 2020

به گزارش تابنالک مازندران از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران ، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری روز شنبه اعلام کرد که این میزان برق مشترکان همکار در چارچوب طرح های پاسخگویی بار در تابستان به کار گرفته می شود.

مصرف برق مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری به طور میانگین در طول سال روزانه ۸۰۰ مگاوات است که این میزان در فصل گرما تا حدود سه برابر افزایش می یابد.

همچنین میزان تولید برق در این منطقه یکهزار و ۹۰۰ مگاوات است که این میزان برای ساعات پربار کفایت نمی کند و به همین سبب هم تاکنون برای جبران کمبودها ، برق مشترکان برای ساعاتی از شبانه روز قطع می شد.

مهندس سید محمد علیان گفت که در طرح ها پاسخگویی بار در تابستان امسال بیش از ۴۰ مگاوات با جلب همکاری مشترکین صنعتی محقق می شود.

وی توضیح داد : همچنین بیش از ۶۸ مگاوات نیز از طرح های جلب همکاری مشترکین اداری ، سایر مصارف دیماندی ، صنایع کشاورزی و طیور شامل شالیکوبی ها و مرغداری ها، سردخانه ها، ایستگاه های گاز فشرده طبیعی و دارندگان مولدهای برق خودتامین تحقق خواهد یافت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق مازندران همکاری مشترکین سایر مصارف دیماندی، جایگاه های سوخت رسانی سی ان جی و نیز استفاده از مولدهای خود تامین در ساعات اوج بار را خوب ارزیابی کرد و گفت : جایگاه های سی ان جی با همکاری پنج مگاواتی و مشترکین سایر مصارف دیماندی با حدود چهار مگاوات و مولد های خود تامین نیز در ساعات اوج بار حدود ۲ مگاوات در پیک بار تابستان امسال با شرکت توزیع نیروی برق مازندران همکاری می کنند.

وی با اعلام این که از طریق همکاری ۱۰ درصد مشترکان خانگی مازندرانی در ساعات پیک بار امسال می‌توان تابستان کم دغدغه‌ای را پشت سر گذاشت ، از مشترکان خانگی مازندرانی خواست تا در ساعت اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را شامل می شود ، از وسایل برقی پر مصرف و غیر ضرور شامل ماشین لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و اتو، خودداری و استفاده از این وسایل را به اوایل صبح و یا اواخر شب منتقل کنند.

توزیع برق مازندران دارای ۲ شرکت است که توزیع منطقه ساری یک میلیون و ۳۸۰ هزار مشترک دارد و از گلوگاه تا آمل را پوشش می دهد. ۷۰ درصد از مشترکان توزیع برق مازندران منطقه ساری مشترکان خانگی هستند.

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران هم ۶۲۸ هزار مشترک خانگی ، عمومی ، کشاورزی ، صنعتی و سایر مصارف را در ۹ شهرستان گردشگرپذیر این منطقه زیر پوشش دارد. مسئولان توزیع برق این منطقه هم هفته پیش هشدار دادند به خاطر افزایش دما و شرجی هوا میزان مصرف برق مشترکان از حد مجاز بیشتر شده و به وضعیت قرمز رسیده است.

مدیران هر دو شرکت توزیع برق مازندران قبلا با اشاره به آغاز فصل گرما و شرجی هوا ، پیش بینی کردند که شهروندان مازندرانی امسال تابستان روزهای گرم بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

بر اساس گزارش رسمی شرکت برق منطقه ای مازندران منطقه ساری ، در پیک مصرف برق حدود یک هزار مگاوات مربوط به سیستم های سرمایشی استان است که از این میزان حدود ۵۰۰ مگاوت مربوط به ادارات و صنایع و مراکز تجاری است.

همچنین بر اساس این گزارش ، تا ۱۵۰ مگاوات مصرف برق در مازندران مربوط به حضور مسافران و گردشگران است ضمن این که از مرداد ماه مازندران میزبان فعالیت بیش از ۸۰۸ شالیکوبی است که بار مصرف ۱۱۲ مگاواتی را به شبکه توزیع تحمیل می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار