براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های بابل بستری و ۱۳ بیمار هم با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی بابل ترخیص شدند.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 28 June 2020

بستری بیماران کرونایی در بابل به ۱۱۴ بیمار رسیده است که این تعداد در دو ماه اخیر در بیمارستان‌های بابل بی سابقه بوده است.

بستری بیماران کرونایی که از نیمه اردیبهشت ماه دو رقمی شده و آمار کل بستری از بیش از ۵۰۰ نفر به حدود ۵۰ نفر هم رسیده بود در سه هفته اخیر این رقم افزایشی شده و تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به رکورد ۱۱۴ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های بابل بستری و ۱۳ بیمار هم با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی بابل ترخیص شدند.

همچنین بستری بیماران کرونایی با حال نامساعد که در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند هم در دو ماه گذشته تاکنون شکسته شد و به ۲۶ نفر افزایش یافت.

موج حاکم کرونایی در بابل امروز دهمین دوره جشنواره ملی بهار نارنج را که قرار بود با تاخیر در این روز برگزار شود را کنسل کرد و همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت برپایی جشن های این دهه نیز که قرار بود که به صورت تجمیع برگزار شود در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز لغو شده است.

بابلی ها شرایط کادر درمانی را درک کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کادر درمانی به مدت بیش از چهار ماه به صورت شبانه روز در حال مبارزه با ویروس کرونا و خدمت رسانی به بیماران می باشند و بابلی ها شرایط خستگی کادر درمانی را درک کنند.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: درک کادر درمانی چیزی نیست جز رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در مراکز عمومی و اجتماعات می باشد.

وی اظهار داشت: شهروندان باید استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار داده و شست و شوی دست ها به هیچ عنوان فراموش نشود که این امر در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار اثر گذار است.

وی گفت: امروز همه به این باور دست یافته اند که پیشگیری از ویروس کرونا به مراتب راحت تر و کم هزینه تر از درمان این ویروس می باشد و خانواده هایی که دارای سالمند و بیماران پرخطر می باشند این امر را جدی بگیرند.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار