در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر از صنعت گردشگری مازندران ارتزاق می‌کنند که سه برابر ابتدای دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 28 June 2020

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: اشتغال مستقیم ایجاد شده در تاسیسات گردشگری مازندران در دولت تدبیر و امید رشد ۱۴۰ درصدی داشته است.

سیف الله فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد اشتغال مستقیم تاسیسات گردشگری مازندران در سال ۹۲ حدود ۶ هزار و ۷۹۰ نفر بود ، افزود: این میزان در پایان سال ۹۸ به ۱۶ هزار و ۲۳ نفر رسید.

وی همچنین به اشتغال غیرمستقیم وابسته به تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر از صنعت گردشگری مازندران ارتزاق می‌کنند که سه برابر ابتدای دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین به افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت اقامتگاه های گردشگری استان در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: ظرفیت گردشگری استان از حدود ۶۶۸ هزار نفر به یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر رسیده است .

فرزانه شرایط ظرفیت گردشگری استان را فقط در جهت کمی سازی ندانست و گفت: در سالهای اخیر کیفی سازی اقامتگاه ها از اولویت مهم تری نسبت به افزایش عددی تخت های اقامتی برخوردار بوده است.

وی استانداردسازی را یک تکلیف برای تمامی واحدهای رسمی و غیر رسمی اقامتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کیفیت اقامتگاه های گردشگری استان با ورود هتل های چند ستاره و همچنین نظارت بر سطح کیفی اقامتگاه ها افزایش یافته است.

جهش ۹ برابری سرمایه گذاری در گردشگری مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی از برنامه های میراث برای ارتقای صنعت گردشگری ، رقابت پذیری و هدف مند شدن گردشگری استان عنوان کرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون مبلغ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان ۹ برابر شد.

فرزانه با بیان اینکه در سال ۹۲ مبلغ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان برای ساخت تاسیسات گردشگری ۳۴ میلیارد تومان بود ، افزود: سرمایه گذاری با این هدف در سال گذشته به بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان رسید.

به گفته او ، در هشت سال اخیر یک هزار و ۴۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری استان به بهره برداری رسید که در تاریخ صنعت گردشگری استان بی سابقه بود.

وی تحقق این میزان سرمایه گذاری را تسهیل در اعطای مجوز ، مشوق های دولت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد پنجره واحد برای همراهی دستگاه های موازی جهت هموار سازی مسیر سرمایه گذاری عنوان کرد.

به گفته فرزانه تسهیلات ارزان قیمت دولت برای سرمایه گذاران ، حل مشکلات زمین و ساخت و بهره برداری از تاسیسات گردشگری از مهم ترین اتفاقات دولت تدبیر و امید برای صنعت گردشگری مازندران است.

۲۵ هزار میلیارد تومان طرح های در دست اجرای گردشگری مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین گفت: در حال حاضر ۲۰۳ پروژه گردشگری با میزان سرمایه به روز شده ۲۵ هزار میلیارد تومان در گردشگری مازندران فعال است که پیش بینی می شود بخشی از آن تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

فرزانه گفت: برای این میزان سرمایه گذاری حدود ۱۵ هزار فرصت شغلی مستقیم پیش بینی شده است که اغلب آنها در بخش هتلداری خواهند بود.

نگاه فرا دستگاهی نیاز صنعت گردشگری مازندران

به گفته او صنعت گردشگری مازندران نیز مانند بسیاری از حوزه های دیگر بی دغدغه نیست و نگاه جزیره ای عمده مشکل این صنعت در مازندران است.

وی با بیان اینکه استقبال برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان بالا بوده ، افزود: اما متاسفانه مشکلات در حوزه دریافت مجوز ، انشعابات ، مسائل بانکی و همچنین مخالفت های بین دستگاهی بزرگ ترین سدهای پیش روی به بار نشستن سرمایه گذاری گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نگاه فرا دستگاهی را نیاز اصلی توسعه گردشگری استان عنوان کرد و گفت: نیاز است که همراهی دستگاه های اجرایی بیش از پیش لمس شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار