رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: یکصد دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاه درخواست دادند که برای پذیرش و تحصیل باید گلچین شوند.
کد خبر: ۸۶۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 28 June 2020

ایرنا - دکتر جواد واثقی روز یکشنبه در نشست خبری بیان کرد: تاکنون ۳۰ دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توانستند معیارهای علمی اعلام شده از سوی دانشگاه نوشیروانی بابل را کسب کنند و مجوز پذیرش در این دانشگاه را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه ایران هستند که با توجه به درخشش علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در عرصه‌های بین المللی علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه شدند.

وی بیان کرد: هر دانشجوی خارجی که درخواست پذیرش داده و پذیرش آن مورد تایید قرار گرفته بعد از گذراندن یک دوره آموزشی زبان فارسی تحصیل خود را در دانشگاه نوشیروانی آغاز می کند.

وی گفت: هر چند کرونا در روند جذب دانشجویان خارجی کمی اخلال ایجاد کرد اما این امر موقتی است که با توجه به حجم بالای درخواست ها روند پذیرش دانشجویان به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای بین المللی شدن تلاش های زیادی را انجام داده است و با اصلاح زیر ساخت‌ها خوشبختانه در سال‌های اخیر توانست در نظام رتبه بندی تایمز شانگهای و دیگر رتبه بندی های جهانی از جمله دانشگاه های برتر ایران به جهان شناخته شود که این امر مورد استقبال دانشجویان خارجی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: برای مردم مازندران مایه خرسندی است که دانشجویان دانشگاه های اروپایی فرصت مطالعاتی ۳ ماهه خود را در دانشگاه نوشیروانی بابل سپری می کنند.

وی بیان داشت : در حال حاضر دانشگاه نوشیروانی بابل طرح‌های بین المللی خوبی را با مشارکت کشورهای چون آلمان، روسیه و پرتغال در حال انجام دارد و در این بخش هم بسیار فعال است .

وی گفت : دانشگاه نوشیروانی بابل در حال حاضر به جایگاهی رسیده است که نسبت به حل مشکلات مردم مصمم است و این آمادگی کامل وجود دارد که در حوزه زباله و شیرابه، ترافیک، صنعت برق و محیط زیست مشکلات پیش روی مردم را حل کند.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه داد: دانشمندان دانشگاه در ایام کرونا پرفروغ ظاهر شدند و با تولید الکل و ژل ضدعفونی کننده از یک طرف و دستگاه تب سنج و اکسیژن سنج از طرف دیگر سهم خود را برای شکست ویروس کرونا ادا کردند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای ۶ هزار دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک ، صنایع و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار