معاون هماهنگی و دبیر کارگروه نظارت و بازرسی ثبت نام آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی آینده با توجه به شرایط ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ۴۰ بازرس در قالب ۳۲ گروه ضمن نظارت بر ستادهای ثبت نام، از روند ثبت‌نام تمامی مدارس استان بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 29 June 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید حسین نصیری افزود: عدم دریافت کمک‌های مردمی و اخذ هرگونه تعهد به جز وجوه مربوط به کتب درسی و بیمه حوادث دانش آموزی، مواردی است که به طور ویژه مورد نظارت قرار می‌گیرد و ثبت نام دانش آموزان مطابق با دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان، آئین نامه اجرائی و آموزشی مدارس و نیز مصوبات شورای آموزش و پرورش است.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران رعایت منشور حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم را در روند ثبت نام مهم برشمرد و بر رعایت اصل تکریم و کرامت انسانی و رفتارهای محترمانه و اداره شایسته امور برپایه قانون مداری، کارآمدی، شفافیت و عدالت تأکید کرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان مازندران اضافه کرد: رعایت اصل بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه پیش‌داوری و همچنین حق دسترسی آسان و سریع به خدمات اداری از دیگر مؤلفه هایی هستند که مدیران مدارس باید سرلوحه کاری خود قرار دهند.

شرط محل سکونت در ثبت نام مدارس مازندران

پیش از این نیز آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش‌آموزان فقط بر اساس محدوده جغرافیایی محل زندگی انجام می‌شود ، اعلام کرد که اعمال شرط معدل ، برگزاری آزمون ورودی یا مصاحبه در مدارس برای ثبت نام خلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می‌شود.

همچنین آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که مهم‌ترین شاخص‌های نظارت و بازرسی بر فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس استان به گونه ای است که با توجه به شرایط کرونا، مدارس با تمهیدات ویژه پذیرای خانواده‌ها جهت ثبت نام دانش‌آموزان در مقاطعی که به حضور فیزیکی نیاز است، خواهند بود.

همچنین تاکید شده است که عدم دریافت کمک‌های مردمی و اخذ هرگونه تعهد به جز وجوه مربوط به کتب درسی و بیمه حوادث دانش‌آموزی، ارائه رسید به اولیا در قبال دریافت مبالغ مجاز از جمله مواردی است که به طور ویژه مورد نظارت قرار می‌گیرد.

طبق اعلام آموزش و پرورش بررسی و پیگیری شکایات نخست باید در سطح شهرستان یا منطقه صورت پذیرد و در صورت عدم رسیدگی شکایات در شهرستان ها یا مناطق ، می‌توان از طریق سامانه http://shekayat.medu.ir اقدام کرده و یا با شماره تلفن ۳۳۳۱۴۱۲۶-۰۱۱ تماس گرفت.

مازندران بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد امسال بیش از ۳۰ هزار نفر به دلیل پایان تحصیل از گردونه تحصیل خارج شده و پیش بینی می شود حدود ۴۰ هزار دانش آموز جدید به این تعداد افزوده شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار