مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره وضعیت استقلال و فولاد پس از ابتلای چندین بازیکن این دو تیم به کرونا توضیح داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 05 July 2020

سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره آخرین وضعیت دو تیم استقلال و فولاد پس از ابتلای چند بازیکن آنها به کرونا اظهار کرد: در جریان تصمیماتی که گرفته شد هستم، از دوستان نقل قول می‌کنم. کلیه مراکز آزمایشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت باشند از جمله بیمارستان و آزمایشگاه مسیح دانشوری که در ایام کرونا زحمت زیای کشیدند، برای ما قابل احترام هستند. وقتی به لیست کرونایی‌ها اضافه شود، مجبوریم به باشگاه بگوییم که برای تست مجدد و تایید صحت تست کرونا، همین مسیر را طی کنند. امیدواریم کسی مبتلا نشود ولی اگر کسی مبتلا شد به فاصله ۲۴ ساعت ۲ مرحله تست از آن‌ها گرفته و مطابقت داده می‌شود.

وی ادامه داد: کلیه تصمیمات با سازمان پزشکی فدراسیون فوتبال گرفته می‌شود و اگر تخلفی باشد باشگاه‌ها جریمه می‌شوند. علاوه بر استقلال، بسیاری از باشگاه‌ها پروتکل‌ها را رعایت کردند اما یکی از جاهایی که خوب این پروتکل‌ها رعایت می‌شوند فوتبال است. بسیاری از ارکان باشگاه استقلال مثل آقای رمضانی، دکتر ستوده و دکتر نوروزی کنترل خوبی روی رعایت این پروتکل‌ها داشته‌اند و علاوه بر استقلال، باشگاه‌های فولاد، سپاهان، شهرخودرو، نساجی و پرسپولیس کمک کردند و اگر کاستی‌هایی بوده از طریق سفیران سلامت حاضر در ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، موارد را چک می‌کنند تا اگر خدای نکرده باشگاهی از مواردی، ناخواسته عدول کرده باشد، قاعدتا تذکرات لازم به باشگاه‌ها داده شود. باید زندگی کردن با این ویروس را برای فصل آینده یاد بگیریم.

مهدی در خصوص برگزاری دیدار استقلال و پارس جنوبی گفت: کلی عرض می‌کنم که به هر دلیلی فارغ از کرونا، ممکن است تیمی به هر دلیل موجه و غیرموجهی در زمین حاضر نشود، مسیر برگزاری مسابقه و قانون مسابقه این است که گزارش لازم توسط داوران، ناظر بازی و هیات فوتبال میزبان داده می‌شود. حالا اگر دلایل خاصی از جمله همین کرونا وجود داشته باشد، اطهارات باشگاه ثبت می‌شود و از سازمان لیگ خارج می‌شود و در اختیار مراجع انضباطی قرار می‌گیرد و همین تست‌های مجدد هم باید به مراجع قضایی تحویل داده شود. اگر این تست‌های پزشکی تایید شوند، تیم معلق می‌شود و به قرنطینه می‌رود و بازی‌های آن‌ها بدون لغو شدن به روز دیگری موکول می‌شود.

رییس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: مرحله راستی‌آزمایی با هماهنگی باشگاه با نمایندگان پزشکی انجام می‌شود. امیدواریم با باشگاه‌ها هماهنگی به عمل بیاید و ما هم در قبال موضع باشگاه‌های مختلف، موضع رسمی می‌گیریم و نامه‌های آن را به صورت رسمی به باشگاه‌ها ارسال می‌کنیم.

وی درباره تعطیلی لیگ گفت: ما ستاد برگزاری مسابقات لیگ هستیم و تعطیلی لیگ برتر در بخش دیگری از سازمان لیگ بررسی می‌شود. ما تابع مدیریت بهداشت لیگ هستیم و تا زمانی که سازمان لیگ و فدراسیون به نتیجه نرسند، بازی‌ها را برگزار می‌کنیم.

رییس کمیته برگزاری مسابقات در خصوص رعایت نشدن پروتکل‌ها توسط تیم‌های مختلف گفت: بسیاری از موارد در همین هفته‌های اول رعایت نشد اما افسران سلامت در ورزشگاه‌ها چک‌لیست دارند و ما طبق آن به باشگاه‌ها تذکر می‌دهیم و اگر این تذکرها از حد بگذرد، باشگاه‌ها با جریمه روبرو می‌شوند. به هر حال رعایت پروتکل‌ها در صحنه‌های مختلف زمان‌بر است و باید آموزش داده شود. من در مقام تصمیم‌گیرنده تعطیلی یا تعطیل نشدن لیگ نیستم و فقط مسئول برگزاری آن هستم. ما تابع نظرات مدیریت بهداشت هستیم و همانند اسفند ماه اگر دستور تعطیلی لیگ به ما برسد، آن را انجام خواهیم داد. ما فراتر از قوانین نظام و دولت نیستیم و طبق گفته فیفا باید تابع مدیریت بهداشت کشور باشیم. درباره تقویم مسابقات در زمان مناسب و پس از بررسی توضیح خواهیم داد.
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار