مراسم وداع با پیکر شهیدان " سعید کمالی" و "علی جمشیدی " از شهدای مدافع حرم یکشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان مازندران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل موزه دفاع مقدس مازندران در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 06 July 2020

مراسم وداع با پیکر شهیدان " سعید کمالی" و "علی جمشیدی " از شهدای مدافع حرم یکشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان مازندران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل موزه دفاع مقدس مازندران در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم که نماینده ولی فقیه در مازندران ، فرماندار ساری ، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های شهدا ، رزمندگان و جانبازان حضور داشتند ، آیاتی از کلام الله مجید و زیارت عاشورا قرائت شد و مداحی توسط مداحان اهل بیت (ع) صورت گرفت.

طبق برنامه سپاه کربلا مازندران مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سعید کمالی صبح روز دوشنبه ۱۶ تیر ماه (فردا) در ساری و مراسم تشییع پیکر شهیدعلی جمشیدی صبح سه شنبه ۱۷ تیر ماه در نور برگزار خواهد شد.

شهیدان سعید کمالی و علی جمشیدی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در منطقه خان‌طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند. پیکر مطهر این شهیدان دوم بهمن ماه ۹۸ بعد از آزادسازی خان طومان و تفحص کشف و در تاریخ پنجم تیر ماه امسال هم با آزمایش دی ان ای DNA هویتشان شناسایی و به وطن بازگردانده شد.

در نبرد خان طومان سوریه شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود دادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر به شهادت رسیدند.
شهرک خان‌طومان یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌ رسانی تکفیری ها به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب سوریه بود. این شهرک در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شهر حلب واقع است و به‌ خاطر نزدیکی به اتوبان حلب - دمشق در جنگ داخلی سوریه دارای اهمیت راهبردی بود.
روایت رزمندگان مدافع حرم ایرانی حاکیست که روز جمعه هفدهم اردیبهشت ‌ماه ۹۵ حدود سه هزار تکفیری با نقض آتش بس به خان ‌طومان یورش بردند و این شهرک استراتژیک را اشغال کردند.
مازندران با تقدیم حدود ۴۰ شهید مدافع حرم ، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است.
استان مازندران بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کرده است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار