اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 16 تیر 99
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در شانردهم تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۷۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 06 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 16 تیر ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 16 تیر بشرح زیر است :

تشریح محدودیت استخدام و استفاده از خدمات دولتی برای سربازان غایب 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران ، به تشریح قانون محدودیت استخدام و استفاده از خدمات دولتی برای سربازان غایب پرداخت. 

 سرهنگ وحید بریمانی در تشریح جزئیات این قانون، گفت: برابرماده یک قانون خدمت وظیفه عمومی، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران، جان، مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه، کلیه اتباع ذکور ایرانی مکلف به انجام گدراندن دوره خدمت وظیفه عمومی برابر قانون هستند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: به منظور تامین منابع انسانی، یگان های نظامی و در راستای ماده 10,58 و63 مکرر محدودیت هایی برای مشمولان غائب در نظرگرفته شده است .

سرهنگ بریمانی، خاطرنشان کرد: براساس ماده10قانون خدمت وظیفه عمومی، انجام اموراتی نظیر :دریافت هرگونه وام و کمک کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق بانک ها و وزارت خانه ها و موسسات دولتی ونهاد های قانونی، کاندیداشدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی، تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه، صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت ها تعاونی، دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهاد های قانونی، استخدام به هرصورت (رسمی ، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد های قانونی و شرکت های دولتی و دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور در مورد مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی می باشد.

بریمانی، اضافه کرد: سایر اموری گه در دیگر قوانین منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی مشمولان می باشد نیز به قوت خود باقی است.

وی در ادامه،تصریح کرد: برای کارخانه ها و کارگاه ها، تعمبرگاه ها و صنوفی که اقدام به بکارگیری مشمولان غائب و سربازان فراری کنند مجازات هایی در قانون پیش بینی شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، همچنین اظهار داشت: برابر تبصره 3 ماده10 قانون خدمت وظیفه عمومی متخلفین از قانون ماده 10به محاکم قضایی معرفی می شوند و مجازات اینگونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی دولت است و برای بار دوم علاوه بر جریمه فوق، سه ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال از خدمات دولتی خواهد است.

 

 

کشف 3 هزار ثوب البسه نامتعارف در طرح ضربتی پلیس نظارت بر اماکن عمومی مازندران 

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مازندران از کشف 3 هزار و 51 ثوب البسته نامتعارف و منقوش به تصاویر موهن و نامناسب در طرح ضربتی پلیس طی 48 ساعت گذشته خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد باقرزاده" با اعلام این خبر، گفت: طرح ضربتی پلیس نظارت بر اماکن عمومی در حوزه برخورد با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان البسه و پوشاک نامتعارف در سطح استان با هماهنگی مرجع قضائی طی 48 ساعت با بسیج کلیه امکانات به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: این طرح در اجرای تکالیف ذاتی، قوانین و مقررات با آن دسته از متصدیان کارگاه های تولیدی و واحد های صنفی که مبادرت به تولید، عرضه و فروش هرگونه البسه غیر متعارف می کنند به مرحله اجرا در آمد .

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی مازندران، اظهار کرد: در این طرح از یک هزار و 185 واحد صنفی تولیدی و عرضه کننده پوشاک در سطح استان بازدید به عمل آمد که در نتیجه بیش از 3 هزار و 51 ثوب انواع البسه و پوشاک نامتعارف و منقوش به تصاویر موهن و شیطان پرستی کشف شد.

سرهنگ باقرزاده، افزود: در این طرح 49 واحد صنفی متخلف پلمب شد و برای 87 واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی مازندران، تاکید کرد: در این طرح 23 متهم به تهیه و توزیع البسه نامتعارف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ باقرزاده در پایان با استناد به بند 14 از ماده 4 قانون ناجا مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اماکن عمومی مصوب هئیت وزیران، ماده 17 و بند ه ماده 28 قانون نظام صنفی بر رعایت قوانین، مقررات و ضوابط انتظامی و اجرای تکالیف صنفی از سوی متصدیان واحد های صنفی تاکید کرد.

 

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری عامل افیونی و کشف 7 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصريح کرد: پس از يکسري اقدامات اطلاعاتي، ماموران موفق شدند متهم را شناسایی کنند.

سرهنگ جعفری، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری ماموران کلانتری 14 این شهرستان در عملیاتی ضربتی، متهم را دستگیر کردند.

وی از کشف 7 کیلو گرم تریاک پس از هماهنگی های قضائی در بازرسی از منزل این قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و گفت: این سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و افراد مشکوک، مراتب را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 با پليس در ميان بگذارند.

 

 

دستگيري سارقان ساختمان های نیمه کاره در رامسر 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری 6 سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره و کشف 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ علی قیصری درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان موضوع در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 12 با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 6 سارق حرفه ای در این سرقت ها شدند.

سرهنگ قیصری، ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

وي همچنین اظهار داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های درحال احداث این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ "قیصری" در خاتمه به شهروندان توصيه كرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از نگهبان برای مراقبت از ساختمان های در حال احداث خود، در پایان کار روزانه از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل خودداری کنند.

 

 

کشف 12 تن چوب جنگلي قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، از کشف 12 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از یک خودروی کامیون در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پلیس آگاهی در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیون حین تردد در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود ، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و راننده این خودرو را دستگیر کردند.

وی، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر 12 تن چوب جنگلی قاچاق که متهم آن را به صورت غير قانوني از جنگ های این شهرستان برداشت کرده بود، کشف شد.

سرهنگ داداش تبار، اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

 

کشف مواد مخدر از 2سوداگر مرگ در سوادکوه 

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه، از کشف 15 کیلوگرم موادمخدر تریاک از 2 سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی مواد مخدر توسط 2 سوداگر مرگ از استان تهران به سمت یکی از شهرستان های استان مازندران، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با هدایت اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان متهمان را که با یک خودروی سواری قصد انتقال مواد مخدر از محور سوادکوه را داشتندشناسایی کردند.

سرهنگ اکبری، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

وی از کشف 15 کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی متتمان خبر داد و اظهار داشت: این 2 سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه بابيان اين که مواد مخدر عاملی مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: ره آورد مواد مخدر در جامعه تزلزل خانواده ها ، نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني است.

وی در پایان، خاطر نشان کرد: مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

 

 

چالش های فرهنگی و اجتماعی سواحل دریا 

یکی از چالش های مهم در سواحل دریا، چالش های فرهنگی است که منجر به بروز ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در این مناطق می شود. 

سواحل جنوبی دریای خزر در طول بیش از 700 کیلومتر، با برخورداری از جنگل های انبوه با طروات و سر سبز دامنه ها و ارتفاعات البرز در یک سمت و چشم انداز آب های نیلگون دریای خزر در سمت دیگر و همچنین وجود رطوبت نسبی مطلوب و هوای معتدل تا گرم در طول سال و به ویژه در فصل تابستان، از شلوغ ترین و پر جاذبه ترین نواحی توریستی وگردشگری ایران محسوب می شود و از این نظر در کل ایران شرایط منحصر به فردی دارد.

استان مازندران با توجه به طبیعت منحصر به فرد خود در مقاطع مختلف سال و خصوصاً در تعطیلات عید نوروز و تابستان، پذیرای گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

اجتماع گردشگران در محیط ساحل دریا به نوعی، اجتماع فرهنگ های مختلف  است.

مناطق گردشگری چون سواحل دریا، همانند محیط جامعه، شهرها و روستاها می تواند آبستن حوادث، جرایم، ناهنجاری ها و کجروی ها مختلف باشد و با توجه به حضور فرهنگ های مختلف و همچنین تأثیر فرهنگ های بیگانه با فرهنگ بومی، ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی به عنوان یک مسئله مهم و قابل تأمل مطرح می شود.

با توجه به باز بودن محیط در ساحل دریا و همچنین حضور اقشار و سنین خاصی از گردشگران، وقوع ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی محتمل تر از محیط های دیگر جامعه است.

مديريت سواحل در اغلب نقاط از جمله مازندران، بين تعداد زيادي از بخش ها و سازمان ها در سطوح مختلف دولتي و غير دولتي پراكنده شده و تشكيلات منسجمي براي هماهنگي بخش ها و گروه هاي مختلف بهره بردار و ذينفع در مناطق ساحلي ايجاد نشده است، بنابراين نوعي مديريت يكپارچه به جاي مديريت پراكنده و ناهماهنگ مورد نياز است.

یکی از چالش های مهم که پیش روی استان مازندران و سواحل دریا است؛ چالش های فرهنگی است که منجر به بروز ناهنجاری های اجتماعی و اخلافی در این مناطق می شود.

گردشگران و مسافران با تفکر رها بودن از نظارت های محیط های شهری در سواحل دریا بعضاً رفتارهایی همچون بدحجابی، کشف حجاب، شنای مختلط و... را بروز می دهند که نه تنها شایسته نظام اسلامی نیست بلکه فضای معنوی حاکم براستان مازندران که دیار علویان است را خدشه وارد می کند.

بر این اساس ، مقابله با این نوع رفتارها تنها از سوی نیروی انتظامی با توجه به گستره محیطی و جغرافیایی این استان اعم از ساحل و جنگل، دشوار خواهد بود.

در بررسی های انجام شده در سواحل دریا، نشان از آن دارد که افراد تمایل به این دارند که با خانواده خود در آب باشند و نمی خواهند از خانواده، اعم از همسر و فرزندان خود جدا شوند.

از طرف دیگر در بسیاری از سواحل شهرستان ها فضای کم و محدود طرح خانم ها و حضور جمعیت بالا و متراکم، خانم ها را متمایل به حضور در منطقه عمومی می کند.

از طرف دیگر در دسترس نبودن و دور بودن طرح های سالم سازی موجبات این را فراهم می کند تا خانم ها در ساحل عمومی به درون آب بروند و همچنین باید این را باید گوشزد کرد تعدادی از افراد، سواحل دریا را برای نشان دادن فرهنگ بی بند و باری و اشاعه آن در بین سایر افراد جامعه انتخاب می کنند هرچند تعداد اینگونه افراد کم هست لیکن اثر روانی بر سایر شهروندان خواهد داشت.

علل ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در سواحل:

1- نبود بستر هاي اجتماعي، فرهنگي مناسب براي كسب يا ابراز هويت هاي خاص در مقوله هاي سن و جنس سبب شده است كه اقشار طبقه هاي مختلف براي ابراز هويت خود به يك طريق اقدام كنند و آن روي آوردن به سواحل، البته نه به منظور استفاده از كاركرد اصلي آن (ورزش مفرح شنا) بلكه فقط براي ابراز هويت به اين دليل كه امكان آن در داخل شهر و محله زندگي وجود ندارد.

به همين دليل، ناهنجاري هاي بسياري را در سواحل شاهد هستيم، زيرا امروزه در محيط هاي بزرگ و ناشناخته، افراد بدليل گمنام بودن بهتر از مكان زندگي، هويت خود را ابرازكرده و يا كسب مي كنند.

2- احتمالاً به دليل فشار اجتماعي ناشي از قيود اجتماعي الزام آور در زندگي شهري و نيز كمبود امكانات لازم براي پر كردن اوقات فراغت، افراد سعي مي كنند به سواحل روي بياورند، چون هم شكستن قيود اجتماعي در آنجا عادي است و هم امكانات طبيعي و كم هزينه وجود دارد تا از اين طريق اوقات فراغت خود را پر كنند.

ميزان انحرافات اجتماعي در سواحل به اين دليل زياد است كه امكان شكستن قيود اجتماعي الزام آور در آن راحت است.

3- از آنجايي كه دست يابي به امكانات ورزشي و تفريحي سالم در زندگي شهري براي جوانان ها ، آسان و براي اكثريت در شرايط فعلي ناممكن است، لذا رفتارهاي ناهنجار در سواحل براي طبقات پايين، جبران مافات است.

4- با توجه به اینکه قسمت عمده ساحل شمال يا در اختيار نهادهاي رسمي و يا در مالكيت اشخاص حقيقي است، قسمت زياد جمعيت بومي و يا توريسم در حداقل فضاي اجتماعي و فيزيكي ساحل بايد به ارضاي نيازهاي عاطفي، زيستي و اجتماعي خود بپردازند.

تراكم و انبوه افراد در مكان هاي ساحلي با وسعت محدود، خود مي تواند محل و بستر مناسبي براي مسائل اجتماعي باشد زيرا براساس اصول روانشناسي، تراكم بالاي جمعيت در مكاني محدود با اختلالات رفتاري و ناهنجار ي هاي اجتماعي رابطه مستقيم دارد.

5-تا زماني كه ساحل داراي اولويت كاركرد اجتماعي بالاتري نسبت كاركرد زيستي خود باشد، امكان بروز مسائل اجتماعي در آن زياد هست.

پیشنهادها:

*حضور فعالانه رسانه های گروهی، بالاخص صدا و سیما برای روشنگری و پیشگیری از ترویج فرهنگ ابتذال در استان مازندران حضور يافته اند.

*بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و گروه های همسو برای القاء قانون مندی و ارتقاء سطح آگاهی عموم پیرامون پیشگیری از شیوه های نو در ترویج رفتارهای غیر همسو با هدایت راهبردی دستگاه ها .

*راه اندازی قرارگاه فرهنگی با مشارکت تمامی دستگاه های متولی فرهنگ در استان برای تقویت باورهای ملی و مذهبی و کاهش گرایش به فرهنگ ابتذال در بین خانواده ها و نسل جوان و نوجوان.

*استفاده از توان سازمان های مردم نهاد تقویت گروه های تبلیغی در طرح های دریا، مسئولیت اقدامات فرهنگی را به این گروه های واگذار و از سوی دستگاه ها پشتیبانی و حمایت شوند و هر آنچه که در چارچوب سیاست های دستگاه ها است به این گروه ها سپرده شود.

*ترتیبی اتخاذ تا نیروی انتظامی با همکاری رسانه ملی آموزش های پیشگیرانه خود را برای پیشگیری از رفتارهای ضدارزشی و اجتماعی در سواحل استان مازندران را در استان های مبدأ بالاخص تهران بزرگ آغاز تا دیدگاه برخی از افراد را که استان مازندران را بهترین مکان برای انجام رفتارهای غیر قانونی و بی بندوباری می دانند, تغییر دهند.

* فرمانداری ها و شهرداری های شهرهای ساحلی با انجام نظارت های کاربردی, ضمن مدیریت صحیح بر نحوه ارائه خدمات توسط مجریان طرح های سالم سازی دریا برای عموم مسافرین و شهروندان , الزامات مورد نظر برای پیشگیری از رفتارهای غیر اخلاقی و ضد اجتماعی را پیش از آغاز طرح ساماندهی دریا ابلاغ و بر حسن اجرای این الزامات نظارت مستمر داشته باشد و در این راستا از همفکری و همکاری نیروی انتظامی بهره مند خواهد بود.#

گردآورنده: سرتیپ دوم پاسدار "مرتضی میرزایی"- فرمانده انتظامی استان مازندران

 

حوصله تان سر نرود 

برای اینکه روزهای بلند تابستانی را برای بچه ها به روزهای به یاد ماندنی تبدیل کنیم ، لازم است کمی خلاقیت به خرج دهیم و با برنامه ریزی و انجام کارهای ساده ، این زمان را با سرگرمی های شاد پر کنیم ... 

مامان، حوصله ام سر رفته !"

این ، جمله ای است که بچه ها در روزه های گرم و بلند تابستان بارها و بارها به زبان میاورند . واقعیت این است که بچه هاتعطیلات تابستانی و ماندن در خانه را دوست دارند اما گاهی وقتها همین در خانه ماندن برای آنها کسل کننده می شود .

برای این که روزهای بلند تابستانی را برای بچه هابه روزهای به یاد ماندنی تبدیل کنیم ، لازم است کمی خلاقیت به خرج دهیم و با برنامه ریزی و انجام کارهای ساده ، این زمان را با سرگرمی های شاد پر کنیم .

نمونه های از این فعالیتها را باهم مرور میکنیم .

سرگرمیهای ساده خانگی استفاده کنید . مثلا با همکاری تمام افراد خانواده و مشارکت بچه ها آشپزی کنید ؛ کیک و کلوچه ، پیتزای سبزیجات یا آش بپزید و همه دور هم نوش جان کنید . بهتر است هنگام تهیه غذا و مواد اولیه در آشپزخانه به بچه ها سخت نگیرید و تمیز کردن آشپزخانه را بگذارید برای بعد .

در خانه کارهای هنری انجام دهید؛ بچه ها دوست دارند کارهای هنری انجام دهند . کاغذ و وسایل نقاشی در اختیار آنها قرار دهید و از آنها بخواهید، داستانی درباره یک روز تابستانی بنویسند وآن را نقاشی کنند .

می توانید برای جذابیت بیشتر ، نقاشی گروهی بکشید وروی یک مقوا بزرگ با کمک هم یک نقاشی بکشید .

ساخت کاردستی برای بچه ها جذابیت دارد و در کنار آن میتوانند چیزهای زیادی یاد بگیرند؛ می توانید یک شخصیت پسر یا دختر روی مقوا بکشید و دور آن را با قیچی ببرید . سپس با کاغذهای رنگی لباس ، کفش ، کلاه آفتاب گیر و عینک آفتابی برایش درست کنید و البته راه های مراقبت از پوست در برابر آفتاب را هم به فرزندتان بیاموزید .

نمایش عروسکی بازی کنید ؛ شخصیت های داستان می توانند عروسک های فرزند تان یا نقاشی هایی که کشیده اید و دور آن رابریده اید ، باشند . اگر نمایش عروسکی را کمی شادو خنده دار اجرا کنید ، نکات آموزشی داستان بیشتر در ذهن بچه ها می ماند.

چند کتاب رنگ کردنی برای بچه ها بخرید و به آنها هدیه بدهید؛ شعرهایی که درباره روزهای تابستانی است ، بخوانید . آنها را به بچه ها هم یاد بدهید تا با شما همراهی کنند .

ساعاتی را هم به ورزش و تحرک اختصاص دهید . مبلها را کنار بکشید و یک آهنگ ورزشی بگذارید ، لباس مناسب ورزش بپوشید و با هم کمی نرمش کنید .

لباسهای قشنگ بپوشید و عکس یادگاری بگیرید .

بازیهای سرگرم کننده و دسته جمعی انجام دهید، مثلا" همه با هم پازل درست کنید و یا از یکی از بچه ها بخواهید درباره یک شی در اتاق بدون اینکه نام آن را ببرد، توضیح بدهد، بعد از بقیه بچه ها بخواهید حدسهای خودشان را دراین باره روی کاغذ بنویسند و هر کس درست حدس زد ، به او فرصت دهید دفعه بعد او درباره یک شی توضیح بدهد، می توانید بیست سوالی بازی کنید و توضیحاتی را در قالب سوال از هم بپرسید .

بچه ها را در یک جا جمع کنید و برایشان قصه بگویید،می توانید قصه های جدید یا قصه های مورد علاقه آنها را تعریف کنید .

بازی با سایه ها را برای بچه ها لذتبخش است . چراغ های اضافه را خاموش کنید و روی دیوار با سایه اشکال مختلف بسازید، از بچه ها هم بخواهید در این کار شرکت کنند .

می توانید چند فیلم کارتونی یا فیلم مناسب سن فرزندتان تهیه کنید و در روزهای که مجبورید چند ساعت در خانه بمانید ، از فرزندتان بخواهید یکی از آنها را انتخاب و تماشا کند .

بچه هارا تشویق کنید اتاقشان را مرتب کنند؛ معمولا " بچه ها علاقه ای ندارند که اتاقشان را تمیز کنند ، اما شما میتوانید این کار را برایشان جذاب کنید . مثلا" زمان بگیرید که چه قدر طول می کشد تا اتاقشان را مرتب کنند و بعد اگر اتاقشان مرتب شد، برای آنها جایزهای در نظر بگیرید و تشویقشان کنید .

با کمک بچه ها خودتان خمیر بازی درست کنید؛ می توانید یک فنجان آرد ، یک سوم فنجان آب و یک دوم فنجان نمک را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید .

در صورت لزوم آب یا آرد به میزان کم اضافه کنید تا غلظت آن طوری شود که به راحتی بتوان با آن اشکال مختلف ساخت و در ضمن به دست نچسبد . با استفاده از این خمیر، بچه ها می توانند به راحتی بازی کنند و شکل های مورد علاقه شان را بسازند و بعد از خشک شدن ، آنها را رنگ کنند .

بچه ها نقاشی با انگشت را دوست دارند؛ می توانید خمیرهای رنگی درست کنید تا با آن نقاشی برجسته آماده کنند . برای تهیه این خمیر ، نصف فنجان نشاسته رادر یک فنجان آب سرد حل کنید .بعد سه فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا دو مرتبه به جوش بیاید، خوب آن را به هم بزنید و وقتی شفاف و کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و پودرهای رنگی به آن اضافه کنید .

تهیه و تنظیم: خدیجه محمدی کارشناس معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تابناک

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ایرنا، حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس ایران اعلام کرد که اولین حقوق نمایندگان مجلس یازدهم واریز شد.

جلالی گفته است: اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریز شده به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ایرنا، حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس ایران اعلام کرد که اولین حقوق نمایندگان مجلس یازدهم واریز شد.

جلالی گفته است: اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریز شده به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار